Marketing

  • W skali od 0 do 10 średni poziom satysfakcji klienta kupującego w internecie wynosi 7,8 – wynika z raportu Mobile Institute „Customer Happiness Index”. Kluczowym elementem, który buduje to zadowolenie, a często też warunkuje zakup, jest system płatności. Brak odpowiedniej dla klienta formy płatności może zdecydować o porzuceniu koszyka. Kupujący coraz chętniej dzielą się z... Czytaj więcej »

  • Rynek opakowań kształtuje się dynamicznie, a świadomość i wymagania klientów stale rosną. Opakowanie jest 6-krotnie efektywniejszym środkiem promocji niż reklama – wynika z szacunków Stowarzyszenia Strategii Opakowania. Producenci zmuszeni są do ciągłego poszukiwania nowych rozwiązań, które pomogą im skutecznie wyeksponować dany artykuł. Jednocześnie wielu z nich w... Czytaj więcej »

  • Dokładne oszacowanie liczby mieszkających w Polsce Ukraińców na bazie danych z ich telefonów, możliwość sprawdzenia, jak Polacy spędzili pierwszą niedzielę z zakazem handlu, tworzenie profili behawioralnych konsumentów i sprawdzanie, jacy klienci odwiedzają konkurencję – to tylko część możliwości, jakie stwarza zaawansowana analiza danych pozyskanych ze smartfonów i... Czytaj więcej »

  • W całej Polsce wystartowały właśnie letnie wyprzedaże, a razem z nimi „szturm” na centra handlowe. Polacy coraz chętnej korzystają z sezonowych obniżek, a zachęcają ich do tego coraz wyższe przeceny i to już w pierwszych dniach sezonu wyprzedażowego. Czytaj więcej »

  • Media społecznościowe coraz mocniej budują zaangażowanie klientów i kreują wizerunek marek. Nawet co czwarta osoba na bieżąco śledzi profile marek, a znalezione w internecie opinie mają znaczący wpływ na decyzje o zakupie produktu czy indywidualną opinię o marce. Media społecznościowe dają firmom nie tylko możliwość dotarcia bezpośrednio do odbiorcy, lecz także budowania... Czytaj więcej »

  • Jednym z kluczowych czynników wpływających na sukces w handlu detalicznym jest zapewnienie klientom komfortu podczas zakupów stacjonarnych. Właściciele sklepów poszukują rozwiązań, które umożliwią sprawne reagowanie na potrzeby konsumentów. Nie jest to łatwe zadanie – choćby ze względu na ograniczone zasoby finansowe, rosnące oczekiwania kupujących i wzrastającą... Czytaj więcej »

  • Wszystkie globalne badania Mood Media pokazują, że odpowiednio dobrana muzyka wspomaga sprzedaż w sklepie oraz punkcie usługowym. Dla właściciela lokalu odtwarzanie muzyki wiąże się jednak z kosztami w postaci opłat dla organizacji zbiorowego zarządzania prawami autorskimi lub prawami pokrewnymi. Istnieje jednak sposób na tańsze korzystanie z muzyki – tzw. Rights Included Music... Czytaj więcej »

  • Interaktywne lustra, nowatorskie koszyki – tak tradycyjni sprzedawcy walczą o klienta, który coraz chętniej robi zakupy w sieci, a co za tym idzie, rzadziej odwiedza salony sprzedaży. Sklepy internetowe nie pozostają dłużne, wprowadzając kolejne udogodnienia i usługi. Na handlowym wyścigu zbrojeń najbardziej zyskują dopieszczeni jak nigdy wcześniej klienci. Czytaj więcej »

  • Największe firmy na świecie inwestują w geoblockchain. Ze względu na zdolność do natychmiastowego rejestrowania transakcji oraz do pomocy w weryfikacji autentyczności produktu technologię stosują obecnie przede wszystkim firmy związane z handlem i e-commerce. Francuski supermarket Carrefour śledzi już kilkadziesiąt produktów w całym łańcuchu dostaw. Walmart wykorzystuje... Czytaj więcej »

  • Z każdym miesiącem możemy zaobserwować konsekwentne realizowanie strategii rozwoju marki KiK, przejawiające się w otwieraniu kolejnych sklepów. Tylko w kwietniu zostało uruchomionych 5 nowych lokalizacji – wśród nich ósmy sklep w Warszawie i długo wyczekiwany przez klientów, pierwszy sklep w Szczecinie. Te działania pozwoliły przekroczyć sieci liczbę 270 sklepów. Do końca... Czytaj więcej »

  • Dane geograficzne mogą dostarczyć informacji na temat tego, w co – i przede wszystkim gdzie – inwestować, żeby biznes okazał się sukcesem. Szczególnie sprawdza się to w handlu i usługach, gdzie lokalizacja ma kluczowe znaczenie. Geolokalizacja w smartfonach klientów i dane z kart SIM mogą też dostarczyć sprzedawcom wielu cennych informacji: pokazać, skąd napływają klienci... Czytaj więcej »

  • Prawie trzy czwarte Polaków uważa media społecznościowe za swoje codzienne źródło informacji. Zdaniem co trzeciego jest to najlepszy kanał komunikacji z markami. To z tego powodu marketing w social mediach zyskuje na znaczeniu. Dobra reakcja firmy na wiadomości klientów sprawia, że są oni skłonni ponownie skorzystać z jej usług czy produktów i polecić je innym. Marki wspierają... Czytaj więcej »

  • Po sukcesie zeszłorocznej akcji, Mastercard we współpracy ze stowarzyszeniami Traffic Design i MiastoDwa rozpoczynają drugą edycję inicjatywy :DobryZnak. Jej beneficjentami są zarówno mali przedsiębiorcy, jak i mieszkańcy miast. Ci pierwsi otrzymują pomoc w rewitalizacji szyldów i witryn swoich placówek handlowych i usługowych, tak aby spełniały one wymogi uchwał... Czytaj więcej »

  • Często stosowane w branży handlowej hasła „personalizacja” i „sprzedaż wielokanałowa” nie są już tylko koncepcjami, nad którymi pracują detaliści. Coraz więcej z nich aktywnie wdraża innowacyjne rozwiązania technologiczne i stopniowo przechodzi na inteligentne środowisko, aby zyskać przewagę nad konkurencją w gospodarce na żądanie. Oceniając to, w jakim stopniu firmy... Czytaj więcej »

  • Według raportu ,,Jak kupuje generacja Z”, przygotowanego przez Accenture i Fashionbiznes.pl, odwiedzanie sklepów staje się formą spędzania wolnego czasu. 60 proc. millenialsów i 67 proc. młodszego od nich pokolenia Z, traktuje zakupy jako rozrywkę*. W związku z tym sklepy stacjonarne chcące przyciągnąć konsumentów muszą tak zaaranżować przestrzenie zakupowe, aby były one... Czytaj więcej »

  • Marketing dotykowy – jak go stosować?

    Środa, 17 kwietnia 2019

    Dotyk to najbardziej pobudzający zmysł, który uzupełnia, a w niektórych przypadkach wręcz zastępuje wzrok. Klientom powinniśmy umożliwić fizyczny kontakt z towarem. Dzięki temu, będą mogli poczuć się jego właścicielami jeszcze przed zakupem. Coraz więcej marek zdaje sobie sprawę z tego, jak ważne jest udostępnienie konsumentowi możliwości dotknięcia oraz wypróbowania... Czytaj więcej »

  • Do społecznej odpowiedzialności (CSR) przykłada wagę coraz więcej polskich firm, w tym małych i średnich. Działania takie przekładają się na zaufanie i lojalność klientów, większe zaangażowanie pracowników i lepsze relacje z inwestorami czy dostawcami. Na takie działania postawił ubezpieczyciel Vienna Life. Są one nakierowane przede wszystkim na wsparcie lokalnych... Czytaj więcej »

  • Lider rynkowy w obszarze wyświetlania gazetek i czołowa agencja badawcza nawiązały współpracę, aby lepiej poznać zachowania użytkowników mobilnych. Zbadają wpływ aplikacji na częstotliwość wizyt klientów w sklepach stacjonarnych. Określą skalę zjawiska polegającego na rozpoczynaniu procesu zakupowego online i kończeniu offline. Zdefiniują też różne profile konsumentów... Czytaj więcej »

  • Blisko połowa internautów w Polsce ma zainstalowane aplikacje blokujące reklamy, które skutecznie ograniczają widoczność marek. W takiej sytuacji niezastąpieni stają się influencerzy. Pozwalają skuteczniej, a przede wszystkim w sposób atrakcyjny i bardziej autentyczny trafiać z komunikacją marketingową do odbiorców, szczególnie tych młodych – przekonuje Konrad Traczyk,... Czytaj więcej »

  • Jednym z najważniejszych wyzwań związanych z zarządzaniem efektywnością pracy ludzi w sieciach handlowych jest uporządkowanie systemu komunikacji. Obecnie centrale wysyłają sklepom informacje różnymi kanałami, tworząc chaos. Pracownicy szukają wiadomości dotyczących jednego tematu w SMS-ach, e-mailach i komunikatorach. Największym błędem jest przekazywanie instrukcji w formie... Czytaj więcej »

  • Mood Media – światowy dostawca rozwiązań w zakresie Expierience Design, wykonał kolejny etap globalnych badań związanych z wpływem marketingu sensorycznego na konsumentów w stacjonarnych punktach sprzedaży. Raport pokazuje nastawienie klientów do doznań sensorycznych oraz ich zachowania podczas zakupów w sklepach stacjonarnych. Okazuje się, że aż 78 procent klientów na całym... Czytaj więcej »

  • Według badania Deloitte aż 90% sprzedaży detalicznej na świecie odbywa się w sklepach stacjonarnych. Konsumenci jednak poszukują często informacji o produktach w Internecie. W jaki sposób połączyć ze sobą te dwa kanały sprzedaży? Czytaj więcej »

  • Mimo działań edukacyjnych i prawnych nieuczciwe firmy wciąż organizują pokazy, podczas których konsumenci są namawiani do zakupu drogich garnków, kołder czy urządzeń medycznych. Ofiarą takich trików manipulacyjnych najczęściej padają osoby starsze. Takie spotkania odbywają się najczęściej w hotelach, restauracjach, a nawet w szkołach i szpitalach. Polskie Stowarzyszenie... Czytaj więcej »

  • Skuteczne strategie marketingowe opierają się na takiej komunikacji, która uwzględnia potrzeby i wartości konsumentów. Zatem z jakich narzędzi skorzystać, aby poznać szczegółowe preferencje potencjalnych klientów? Czytaj więcej »

  • Tradycyjna reklama w odwrocie

    Wtorek, 22 stycznia 2019

    Influencer marketing to forma promocji, z której marki korzystają coraz chętniej. Platformy, które łączą influencerów i marki notują co roku kilkudziesięcioprocentowy wzrost przychodów. Influencer marketing jest narzędziem, które sprawdza się w każdej branży, pozwala szybko zdobywać nowych klientów i dociera do bardzo szerokiej grupy odbiorców, począwszy od nastolatków,... Czytaj więcej »

  • Polska znajduje się na 13. miejscu w zestawieniu najszybciej rosnących rynków e-commerce na świecie. W tym roku wartość internetowego handlu ma sięgnąć 50 mld zł, a zakupy w internecie robi 15 mln konsumentów. Dynamiczny wzrost powoduje, że działające w tej branży podmioty muszą odpowiadać na coraz bardziej wyśrubowane wymogi klientów – inwestować w wygląd witryny,... Czytaj więcej »

  • Sklepy (nie)dalekiej przyszłości

    Wtorek, 08 stycznia 2019

    Do 2020 r. doświadczenie zakupowe ma stać się ważniejsze od samego produktu, a nawet jego ceny. Jednocześnie szacuje się, że w tym roku aż 100 milionów konsumentów będzie wykorzystywać elementy rozszerzonej rzeczywistości (AR) w procesie zakupowym. Niedługo stanie się ona tak popularna jak smartfony. Jakim innym zmianom będą podlegały sklepy i handel w niedalekiej... Czytaj więcej »

  • Odpowiednie rozpoznanie potrzeb klientów i sprostanie ich zmieniającym się oczekiwaniom – to obecnie jedno z najważniejszych wyzwań dla branży handlu detalicznego. Co tak naprawdę dzisiaj oznacza pojęcie „nowoczesny sklep” i jakie wymagania musi spełnić jego właściciel, aby odnieść sukces? Czytaj więcej »

  • Przemysł 4.0 należy do sześciu kluczowych megatrendów, które w najbliższych latach ukształtują globalną gospodarkę – uważa globalna firma doradcza Deloitte. Wdrażanie tej koncepcji to dziś dla przedsiębiorstw warunek utrzymania się na rynku, bez względu na ich wielkość i profil. Tymczasem w polskich firmach czwarta rewolucja przemysłowa przebiega bardzo powoli – ocenia... Czytaj więcej »

  • Niewiele firm rozumie, w jaki sposób dochodzić do innowacji – mówi Martin Zalewski, ekspert innowacji. Ich podstawą powinna być koncepcja design thinking oparta na zrozumieniu potrzeb człowieka – potencjalnego odbiorcy produktu czy usługi. Design thinking opiera się na myśleniu projektowym i jest to na tyle uniwersalna metoda, że może być stosowana od start-upu po wielką... Czytaj więcej »