Z rynku FMCG

  • W tegorocznym Rankingu firm TSL Grupa DSV uplasowała się w pierwszej dziesiątce największych polskich operatorów logistycznych, zdobywając dwa wyróżnienia. Czytaj więcej »

  • Michel Moran poprowadzi cykl warsztatów w Akademii Inspiracji MAKRO w Warszawie. Pierwsze spotkanie poświęcone daniom z ryb przygotowanych zgodnie z filozofią zero waste odbędzie się 26 czerwca. Czytaj więcej »

  • Supermarket online Frisco.pl nawiązał współpracę z marką BeRAW oraz serwisem z dietami online BeDiet.pl, których współzałożycielką jest najbardziej znana trenerka fitness w Polsce - Ewa Chodakowska. Efektem tych działań jest konkurs z nagrodą główną w postaci tygodnia metamorfozy na Malediwach, jak również możliwość przeniesienia jadłospisu z BeDiet.pl prosto do koszyka... Czytaj więcej »

  • Dieta Polaków jest mało odżywcza

    Czwartek, 13 czerwca 2019

    Dietetycy alarmują, kiepskie jedzenie, mała aktywność fizyczna, stres, niedobór snu i zanieczyszczone powietrze przyczyniają się do nadwagi i otyłości, spadku kondycji, a w konsekwencji – do rozwoju chorób zagrażających życiu. Dlatego warto wnikliwie przeanalizować swoje codzienne menu i jak najszybciej wykluczyć z niego większość produktów zawierających nasycone kwasy... Czytaj więcej »

  • Asortyment produktów Foods by Ann sprzedawanych w sieci stacji paliw Shell powiększa się przed nadchodzącymi wakacjami. W całej Polsce dostępne będą m.in. napoje energetyczne i nowość – orzechy w czekoladzie. Nowe pozycje dołączą do Smoothies i batonów Choco Bites, które aktualnie sprzedawane są w całej sieci. Czytaj więcej »

  • Zmiany klimatyczne wpływają na bardzo wiele obszarów. Bardzo istotnym jest gospodarka żywnościowa. Globalny rynek żywności zwiększył się trzykrotnie. Rolnictwo, jak i hodowla zwierząt, stały się przemysłowe i masowe. To postęp cywilizacyjny ludzkości, która na przestrzeni ostatnich 70-80 lat się w tym wyspecjalizowała. Mamy więc znaczną nadprodukcję żywności i... Czytaj więcej »

  • Likworki Gdańskie uzyskały najwięcej głosów publiczności w plebiscycie na najpopularniejszy produkt Pomorza TOP PRODUKT 2019. Plebiscyt zorganizowała redakcja „Dziennika Bałtyckiego” – największej regionalnej gazety na Pomorzu pod patronatem Marszałka Województwa Pomorskiego. W poniedziałek, 10 czerwca, w Filharmonii Bałtyckiej w Gdańsku odbyła się ceremonia wręczenia... Czytaj więcej »

  • Obecnie technologią suszenia żywności ujemną temperaturą interesuje się przede wszystkim przemysł spożywczy – rośnie udział w rynku liofilizowanych owoców, warzyw czy wędlin. Dzięki tej technologii żołnierze i astronauci mają dostęp do kompletnych dań, przy tym bardzo lekkich, bo pozbawionych wody. Także farmaceutyka wykorzystuje liofilizację. Światowe firmy... Czytaj więcej »

  • Jak tłumaczy kucharz, że nie zawsze te warzywa i owoce, które są największe i najładniejsze, smakują najlepiej. Zazwyczaj to właśnie produkty o nieregularnych kształtach czy z niewielkimi skazami mają najwięcej witamin i wartości odżywczych. Smak bowiem zależy od tego, w jaki sposób zostały wyhodowane. Warto więc wybierać produkty, które pochodzą z upraw ekologicznych od... Czytaj więcej »

  • W jakim wieku piłkarz może zacząć rozglądać się za dziewczynami? Czy pieniądze są ważne w życiu sportowca? Jakie przedmeczowe rytuały ma Robert Lewandowski? To tylko niektóre z pytań, jakie kadrowicze usłyszeli od swoich następców – zwycięzców XIX edycji Turnieju „Z Podwórka na Stadion o Puchar Tymbarku”, którzy najpierw odwiedzili ich przed meczem z Izraelem, a... Czytaj więcej »

  • Tipica Italiana zajmuje się od 5 lat bezpośrednim importem i sprzedażą detaliczną oraz hurtową oryginalnych włoskich produktów. Teraz firma weszła do Grupy Chorten, z którą współpracuje już 1600 sklepów, by rozszerzyć ofertę o wybrane polskie i podlaskie produkty. Czytaj więcej »

  • Stokrotka zakwitnie w Sukcesji

    Poniedziałek, 10 czerwca 2019

    Stokrotka zostanie nowym operatorem spożywczym Centrum Handlowo-Rozrywkowego Sukcesja w Łodzi. Będzie to pierwszy supermarket tej sieci w łódzkim centrum handlowym i jednocześnie pierwszy w tym rejonie miasta. Otwarcie zaplanowano na 27 czerwca. Czytaj więcej »

  • Rozwiązania technologiczne z obszaru IoT będą stopniowo pojawiały się w środowisku zakupowym, podnosząc jakość obsługi klientów. I tak np. inteligentne półki będą informowały pracowników sklepów o braku towarów. Trzeba jednak podkreślić, że takie nowości będą wprowadzane u nas zdecydowanie wolniej niż na Zachodzie. Jedną z przyczyn są różnice w kosztach... Czytaj więcej »

  • Pascal Brodnicki i Maciej Starosolski przemierzyli już tysiące kilometrów z edukacyjnym projektem „Moc Spotkań”, w ramach którego promowali polską gościnność i tradycję wspólnego ucztowania przy stole. Nadszedł czas na wielki finał, który już 15 czerwca odbędzie się w Centrum Praskim Koneser w Warszawie. W ramach całodziennego spotkania odbędą się warsztaty i wykłady,... Czytaj więcej »

  • Auchan Retail Polska chce stać się punktem odniesienia we franczyzie, opierając się na ekspertyzie z innych krajów Auchan, w których ten model rozwoju funkcjonuje od ponad 30 lat, Auchan Retail proponuje atrakcyjne i skuteczne modele handlowe: sklepy osiedlowe Moje Auchan, supermarkety pod szyldem Auchan Supermarkety i hipermarkety Auchan. Czytaj więcej »

  • W Rządowym Centrum Legislacji na opublikowanie oczekuje Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu zadań realizowanych przez Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa związanych z wdrożeniem na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej programu dla szkół, wydłużające termin dostaw mleka do szkół do dnia 19 czerwca 2019 -... Czytaj więcej »

  • Polski chmiel na rozdrożu

    Piątek, 07 czerwca 2019

    Obowiązujące od kwietnia zeszłego roku regulacje unijne dotyczące zakazu wykorzystywania oleju kreozotowego do impregnacji drewna, w tym słupów drewnianych konstrukcji nośnych chmielników, ze względu na to, że zawiera on szkodliwe dla środowiska i zdrowia WWA, diametralnie zmieniły reguły gry na europejskim i światowym rynku chmielu. Największy producent chmielu, czyli Niemcy, w... Czytaj więcej »

  • Finalista pierwszej edycji programu „Top Chef” tłumaczy, że choć gastronomia w Polsce idzie w coraz lepszym kierunku, to wciąż w tej kwestii jest jeszcze bardzo dużo do zrobienia. Przede wszystkim brakuje wykwalifikowanych fachowców, którzy mogliby z pełną odpowiedzialnością pełnić rolę szefów kuchni. Problem polega na tym, że ludzie otwierają restauracje, ale nie mają... Czytaj więcej »

  • Z okazji przypadającego Światowego Dnia Środowiska Tetra Pak opublikowała Raport Zrównoważonego Rozwoju na rok 2019. By podkreślić wyjątkowość tej daty, firma podzieliła się kompleksowymi informacjami na temat swoich działań, inwestycji i planów związanych z kwestiami zrównoważonego rozwoju. Czytaj więcej »

  • Przed nami dziesiąta edycja kultowej trasy Męskie Granie, sponsorowanej przez markę Żywiec. Specjalnie na dziesięciolecie dla fanów projektu przygotowana została prawdziwa muzyczna gratka – w Warszawie i Żywcu zagra ORKIESTRA ORKIESTR, w której wystąpią artyści, pamiętani z singli promujących 10 tras Męskiego Grania. Liderem tego niezwykłego przedsięwzięcia został Smolik.... Czytaj więcej »

  • Już po raz kolejny firma Procter & Gamble i Fundacja Habitat Poland połączyły siły, aby wspólnie pomóc potrzebującym i poprawić ich warunki życiowe. W tegorocznych akcjach wspólnych z Habitat for Humanity, wolontariusze P&G wyremontowali ośrodek rehabilitacyjno-terapeutyczny dla osób z autyzmem oraz częściowo spalone mieszkanie pięcioosobowej rodziny mieszkającej na Targówku. Czytaj więcej »

  • Nowy koncept sklepu na stacji Circle K to nie tylko nowoczesna zmiana aranżacji i wystroju wnętrza, ale również większa przestrzeń do odpoczynku i rozszerzona oferta gastronomiczna. Pilotażowe punkty zostały właśnie uruchomione w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie i Wieluniu. Czytaj więcej »

  • Tradycyjnie już Tymbark jest obecny na jednych z największych muzycznych festiwali w Polsce. Sezon rozpoczął na Orange Warsaw Festival. W lipcu i sierpniu czekają nas kolejne wydarzenia, na których marka będzie towarzyszyć fanom muzyki. Czytaj więcej »

  • Czterowiekowa historia Tyskich Browarów Książęcych to pretekst do celebrowania urodzin browaru w nietypowy sposób. Z takie założenia wyszli jego pracownicy i postanowili uświetnić jubileusz 390 lat Tyskiego Browaru przebiegając wspólnie aż 390 kilometrów w 3 dni! Start 7 już czerwca. Czytaj więcej »

  • Sertop - Wygoda i jakość

    Poniedziałek, 03 czerwca 2019

    Czy zróżnicowane formy pakowania tego samego produktu są dobrą opcją? Okazuje się, że tak, bo my, Polacy jesteśmy tradycjonalistami i szybko przyzwyczajamy się do ulubionych smaków. Wykorzystał to Sertop, tyski producent serków topionych, który w kwietniu br. dołączył do swojego asortymentu serki topione w plastrach w 3 najpopularniejszych smakach (Złoty Emetaler, Gouda,... Czytaj więcej »

  • Sertop promuje styl życia „zero waste”

    Poniedziałek, 03 czerwca 2019

    Nadmierne marnowanie żywności to zmora dzisiejszych czasów – mówi Aneta Będkowska Marketing Manager w Sertop sp. z o.o. – Warto więc poświęcić trochę czasu na ekonomiczne gospodarowanie jedzeniem tak, aby maksymalnie wykorzystać wszystkie produkty z naszej kuchni. Potencjalne resztki z domowego obiadu, śniadania i kolacji mogą stać się bowiem naszymi „zasobami” do... Czytaj więcej »

  • Nowoczesna kuchnia śląska

    Poniedziałek, 03 czerwca 2019

    Powrót do tradycyjnej kuchni to trend zauważalny nie tylko w gastronomii, ale także w wielu polskich domach. Jednym z elementów różniących dania współczesne od tych sprzed wieków, jest nowa, często nawet innowatorska forma podania tych regionalnych produktów. Bo nawet zwykłą wodzionkę możemy wzbogacić domowym bulionem, a pyry podać z serowym sosem. – Polacy lubią... Czytaj więcej »

  • Moda na hamburgery trwa

    Poniedziałek, 03 czerwca 2019

    Czy hamburger musi być niezdrowy? Okazuje się, że nie, jeśli do jego przygotowania użyjemy dobrego pieczywa i składników o dobrej jakości. Umożliwia to ich serwowanie nawet na domowy obiad – mówi Aneta Będkowska Marketing Manager w Sertop sp. z o.o. - Taki hamburger, wzorowany na foodtruckowych przepisach, nierzadko klienci przygotowują właśnie w domu. W wersji tradycyjnej jego... Czytaj więcej »

  • Polki uwielbiają odkrywać nowe smaki. Ponad 41% ankietowanych kobiet zadeklarowało, że „zdecydowanie chętnie” sięga po nowości. To o 10% więcej niż w przypadku mężczyzn. Choć i oni lubią eksperymentować, są nieznacznie ostrożniejsi w sięganiu po nowe produkty spożywcze – wynika z analizy ETi European Food Industries przeprowadzonej wspólnie z agencją badawczą... Czytaj więcej »

  • McDonald’s Polska wraz z agencją MJCC otrzymały prestiżową nagrodę SABRE Awards. Firmy zwyciężyły w kategorii The Baltic z kampanią „Witamy w McDonald’s”. Czytaj więcej »