Advertisement

Auto w handlu

Opel Vivaro Furgon Flex MT6 2.0 Diesel

Czwartek, 17 października 2019 HURT & DETAL Nr 10/164. Październik 2019
Trzecia generacja Opla Vivaro dostępna jest obecnie w dwóch wersjach nadwozia – VAN oraz Cargo. Najnowszy model przeszedł mocny facelifting, a producenci wprowadzili w nim najnowsze technologie, które jeszcze bardziej usprawniają codzienną jazdę i pracę. Rozwiązania zastosowane w Vivaro w generacji C zaskakują swoją praktycznością.

Testowany przez naszą redakcję model najnowszego Opla Vivaro Furgon Flex w wersji 6-osobowej wyposażony jest w silnik 2.0 diesel, generujący moc 122 KM oraz 6-biegową skrzynię manualną. Vivaro dostępny jest również w wersjach dziewięcio- i trzyosobowych – sprawia to, że samochód może spełniać rolę zarówno minibusa, jak i samochodu dostawczego z pokaźną przestrzenią ładunkową. Testowany przez redakcję model wyposażony jest w tylną, trzyosobową kanapę – w takiej konfiguracji długość przestrzeni ładunkowej wynosi ponad dwa metry. Producent jednak zastosował bardzo ciekawe rozwiązanie, które umożliwia złożenie tylnej kanapy i w efekcie zwiększenie przestrzeni do długości około 2,5 m i ładowności 1400 kg. Vivaro Furgon w tej wersji nadwozia wydaje się być zatem idealnym rozwiązaniem dla osób poszukujących samochodu służącego nie tylko do prowadzenia biznesu, ale również auta „na co dzień”.

Najnowsze technologie

Podczas jazdy niemal zapominamy, że mamy do czynienia z prawie pięciometrowym samochodem dostawczym, ponieważ Vivaro jest niezwykle zwrotny i dynamiczny. Testowany model wyposażony jest w liczne systemy usprawniające jazdę, m.in. tempomat, czujniki parkowania i kamerę, system Stop and Start czy monitorowanie martwych pól i kontrolę poślizgu opon. Rozwiązania te niezwykle ułatwiają codzienne korzystanie z samochodu, a co za tym idzie – pracę. Podczas jazdy, kierowca praktycznie nie musi manualnie korzystać z komputera pokładowego, ponieważ nawigację, radio oraz większość funkcji obsłuży za niego asystent głosowy. Standardem w najnowszej generacji Opla są światła LED do jazdy dziennej oraz halogeny z możliwością doświetlania zakrętów. Kabina kierowcy wyposażona jest w wiele intuicyjnych schowków, fotel kierowcy jest wygodny, a regulacja odcinka lędźwiowego sprawia, że długie podróże spędzimy w komforcie. Niewielki problem stanowi jednak brak odpowiedniego miejsca na napój lub kawę. Testowany model wyposażony jest w automatyczną klimatyzację dwustrefową i komputer pokładowy z możliwością diagnostyki. Cały kokpit został wykonany w sposób ergonomiczny i intuicyjny – doceni to każda osobą oczekująca od samochodu wygodnego miejsca do pracy.

Dzięki silnikowi Diesla, Opel Vivaro może pochwalić się niskim współczynnikiem spalania. Auto podczas ekonomicznej jazdy w cyklu miejskim spala około 7 l/100 km, w mieszanym odpowiednio około 6 litrów, natomiast w pozamiejskim średnio 5,6 l/100 km. W połączeniu z pojemnością baku na poziomie 70 litrów samochodem możemy przemieszczać się między dużymi odległościami praktycznie na jednym tankowaniu.

Przechwytywanie_6.JPG

Michał Pańczyk

 





tagi: Opel Vivaro Furgon Flex MT6 2.0 Diesel, motoryzacja,