Advertisement

Technika w handlu

Sfinks Polska w chmurze

Wtorek, 15 października 2019
Spółka Sfinks Polska, w związku z uruchomieniem nowej aplikacji do zarządzania siecią 180 lokali gastronomicznych, zdecydowała się przenieść swoje zasoby informatyczne do chmury obliczeniowej oraz data center. W tym celu podjęła współpracę z firmą Polcom, która specjalizuje się w obszarze przetwarzania danych.
Grupa Sfinks Polska, zgodnie ze swoją strategią na lata 2017-2022, dąży do dalszego rozwoju i umocnienia pozycji na rynku gastronomicznym. Odbywa się to m.in. poprzez wdrożenie zaawansowanych narzędzi IT ułatwiających zarządzanie sieciami restauracji.

Nowe rozwiązanie pozwala na wzrost skuteczności zarządzania oraz dostarczenie prowadzącym lokale odpowiedniego oprogramowania. Tym samym wspiera systemowy rozwój sieci. W powiązaniu z silnymi markami spółki i efektem skali, przyczynia się ono do pozytywnego wpływu na rentowność spółki. Wraz z całkowitym wdrożeniem tego narzędzia łatwiejsze będzie stosowanie różnych cenników i zachęt, które pozwolą na tworzenie zindywidualizowanych ofert dla klienta. Umożliwi to osiąganie odpowiedniej wielkości sprzedaży przy zachowaniu zakładanej stopy zwrotu i wysokiego poziomu zadowolenia dla naszych partnerów. W związku z tym konieczne było zastosowanie przez Sfinks Polska bezpiecznej i elastycznej platformy IT.

– Powodem, dla którego zdecydowaliśmy się na migrację na środowisko cloudowe do Polcom Data Center była chęć zwiększenia bezpieczeństwa naszych systemów. Chcieliśmy, żeby były one dostępne dla naszych partnerów i pracowników. Przeprowadziliśmy także analizę kosztów utrzymania własnej serwerowni, z której wynikało, że model usługowy zaoferowany przez Polcom pozwoli nam w znacznym stopniu zoptymalizować koszty inwestycyjne w obszarze IT – mówi Grzegorz Dziekan, dyrektor działu IT w Sfinks Polska.

Polcom we współpracy z Sfinks Polska uruchomił bezpieczną i funkcjonalną platformę informatyczną działającą w oparciu o chmurę obliczeniową, która zapewnia pełną skalowalność i integralność z innymi systemami, które były już wcześniej wykorzystywane przez spółkę.

– W przypadku Sfinks Polska migracja na model cloudowy pozwoliła w znacznym stopniu zwiększyć elastyczność działu IT, w stosunku do zmian biznesowych związanych z wprowadzeniem nowych technologii. Usługi cloudowe umożliwiły również spółce na optymalizację kosztów inwestycyjnych. Istotnym elementem we współpracy było także zapewnienie najwyższych standardów bezpieczeństwa. Polcom posiada certyfikaty jakości gwarantujące Sfinks Polska zarządzanie poufnością i dostępnością informacji biznesowych – ISO 27001, 27017, 9001 – oraz wdrożone skuteczne procedury ochrony danych, w tym danych osobowych – wskazuje Ernest Jarecki Regionalny Dyrektor Sprzedaży w Polcom.



tagi: Sfinks Polska, chmura,