Z rynku FMCG

Daj się zauważyć, czyli wspomnienie słodkich wakacji z Perfetti van Melle

Piątek, 04 października 2019
Początek jesieni to najlepszy czas na podsumowanie gorących, intensywnych, letnich miesięcy. W tym roku jest się czym chwalić, a potwierdzają to wyniki badań! W ramach akcji „Lato z Mentos Pure Fresh” nadmorskie, owocowe strefy marki odwiedziły tysiące osób, a wydarzenia należały do najlepiej ocenianych przez konsumentów w Polsce.
Wakacje to najlepszy sezon na realizację niestandardowych akcji promocyjnych. Wie o tym dobrze firma Perfetti van Melle, która pod szyldem „Lato z Mentos Pure Fresh” zdecydowała się na kolejną odsłonę outdoorowych działań, organizując serię świeżych eventów. Na plażach Jastarni, Władysławowa, Ustki oraz Łeby, konsumenci bawili się w kolorowych, wakacyjnych strefach aktywności i wypoczynku, próbując dwóch nowych, owocowych propozycji gum do żucia Mentos Pure Fresh.

Letnie smaki na czele stawki

Świetna akcja!, Mili ludzie i dużo „mentosów” – to tylko kilka z wielu przychylnych opinii, których na temat letnich wydarzeń Perfetti van Melle udzielili odwiedzający. Cytowani konsumenci wzięli udział w najnowszym badaniu[1] sprawdzającym jaki wpływ na świadomość i rozpoznawalność marki miały letnie, plenerowe eventy organizowane przez największe marki w Polsce. Jak czytamy we wnioskach, Mentos znalazł się na szczycie listy najlepiej ocenianych wydarzeń. Oznacza to, że akcje promocyjne nie tylko zostały zauważone przez konsumentów, ale również wyróżnione jako jedne z najlepszych, w których brali udział. Co wpłynęło na ten sukces? Najczęściej wskazywanym powodem, dla którego respondenci wybierali akcję promocyjną Perfetti van Melle była ciekawa, przyciągająca uwagę forma promocji, a także ogólny, pozytywny odbiór marki, na co dzień dobrze kojarzącej się konsumentom. Oceniając same wydarzenia, respondenci wyróżnili przede wszystkim przyjazną atmosferę panującą w plażowych miasteczkach oraz możliwość spróbowania nowych smaków gum Mentos. – Cieszy nas to, że zarówno oba warianty owocowych gum Mentos Pure Fresh, jak i proponowana przez nas forma ich promocji, spotkały się z naprawdę ciepłym przyjęciem konsumentów. Dowodem na to są rezultaty Bitwy Smaków, podczas której goście strefy, oddając głosy na swój ulubiony wariant: Strawberry lub Tropical, decydowali także o klimacie całego miasteczka. Wynik nawet dla nas był zaskoczeniem! Okazało się, że obie propozycje zgromadziły niemal taką samą liczbę głosów. To powód do radości, ponieważ świadczy o tym, że wprowadzając na rynek nowości, trafnie wytypowaliśmy gusta konsumentów – mówi Michał Bonecki, Consumer Marketing Manager Perfetti Van Melle Polska.

Dobry event ma znaczenie

Wydarzenia stają się jednymi z najbardziej skutecznych narzędzi marketingu. Według danych opublikowanych przez Brand24, już nawet 95% badanych uważa, że eventy dają szanse na tworzenie silnych relacji z marką. Tendencję tę widać wśród firm – spośród ankietowanych aż 80% zdecydowało się zwiększyć kwoty przeznaczone na organizację wydarzeń w 2019 roku. Organizacja dobrego, trafiającego do odbiorcy eventu to jednak nie lada wyzwanie. Marki muszą pamiętać m.in. o tym, że równie ważne, jak samo dobre przygotowanie do wydarzenia, jest jego komunikacja. O ile, niestandardowa forma promocji odbierana jest przez konsumentów bardzo pozytywnie, ważne jest przede wszystkim to, co dzieje się potem. Jak wynika z badań co druga osoba odwiedzająca stanowiska plenerowe marki, chętnie kupi jej produkty, a także poleci je znajomym. – Event nie może być obietnicą bez pokrycia, ponieważ umożliwia konsumentowi namacalny i osobisty kontakt z firmą. Podczas takich spotkań staramy się, aby odbiorca stał się na chwilę częścią naszego świata. Wiemy, że to właśnie dzięki temu kształtuje się emocjonalna więź między konsumentem a marką – mówi Michał Bonecki, Consumer Marketing Manager Perfetti Van Melle Polska.



[1] https://interaktywnie.com/biznes/artykuly/biznes/wakacyjne-akcje-promocyjne-zobacz-ktore-marki-zostaly-najbardziej-zauwazone-259306




tagi: Perfetti van Melle , słodycze , rynek , sprzedaż , konsument , „Lato z Mentos Pure Fresh” ,