Advertisement

Poradnik Kupca

Rozmowa z Mariuszem Urbańskim, Prezesem Zarządu w firmie PAPIRUS II STARGARD

Wtorek, 17 września 2019 Autor: Joanna Kowalska, HURT & DETAL Nr 09/163. Wrzesień 2019
Dbałość o środowisko to jeden z trendów, które można zauważyć w niemal każdej branży. Troska o naturę sprawia, że wielu producentów wprowadza na rynek innowacyjne rozwiązania mające wpływ na zmniejszenie powstających zanieczyszczeń. O nowym produkcie – Eco Paragonach – opowiada Mariusz Urbański, Prezes Zarządu w firmie PAPIRUS II STARGARD.
Trendy rynkowe zawsze mocno wpływają na zmiany zachowań konsumenckich. Co aktualnie przyciąga uwagę Polaków?

Świat pędzi do przodu, konsumpcja w naszym kraju z roku na rok wzrasta, a wraz z nią wzrasta świadomość konsumentów odnośnie zdrowego stylu życia w zgodzie z przyrodą, a także odnośnie konieczności eliminacji toksycznych związków. Miliony ludzi w Polsce codziennie robi zakupy, obserwujemy m.in. wzrost sprzedaży artykułów oznaczonych znakami ECO, BIO, Recykling itp.

A jak Wasza firma dostosowała się do wspomnianych trendów?

Nasza firma – Papirus II Stargard Sp. z o.o. – czołowy producent rolek termicznych, jako pierwszy w Polsce wprowadza linię „Eco Paragon”. Jest to odpowiedź na powszechnie sprzedawane do tej pory paragony zawierające szkodliwe substancje zwane bisfenolami. Jak potwierdzają liczne badania, minimalne ilości tych związków znajdują się w składzie paragonów, które w sposób bezpośredni nie zagrażają życiu czy zdrowiu człowieka, ale przy regularnym i stałym kontakcie mogą mieć negatywny wpływ na nasz organizm.

W trosce o zdrowie i środowisko naturalne wprowadzamy Eco Paragony, które nie będą zawierały szkodliwych substancji (BPA). Sama zmiana produkcji jest najistotniejszym elementem. Jednak równie ważną kwestią jest szeroko zakrojona kampania informacyjna.

Wasz produkt to jednocześnie odpowiedź na zbliżające się zmiany przepisów...

Nasz produkt będzie dostępny w dwóch wariantach: 1) bez bisfenolu A; 2) bez bisfenolii, tzw. eco-premium. Obydwa rodzaje rolek są zgodne z dyrektywą REACH oraz decyzją Komisji Europejskiej o zakazie używania bisfenolu A przy produkcji rolek termicznych, która wchodzi w życie 1 stycznia 2020 r. Dodam, że dla zapewnienia transparentności nasi klienci otrzymają Certyfikaty potwierdzające jakość Eco Paragonu wolnego od szkodliwej substancji BPA.

A jakie są Wasze cele związane z wprowadzeniem Eco Paragonu na rynek?

Zależy nam na dotarciu do jak najszerszego grona dystrybutorów rolek termicznych do kas fiskalnych. W trosce o polskich konsumentów chcemy, żeby było widoczne z jakich źródeł pochodzą paragony. Wszystko po to, aby dystrybutorzy, sklepy czy hurtownie świadomie podejmowali decyzje, jakie paragony chcą oferować swoim klientom. Współpracującym z nami zapewniamy najwyższą jakość, potwierdzoną wydanymi Certyfikatami oraz oznaczeniami na opakowaniach zbiorczych.

Drugim istotnym zagadnieniem jest dotarcie do ostatecznego klienta, przeciętnego konsumenta, który w sposób naturalny będzie kreował tempo zmian odnośnie Eco Paragonów.

Czy będziecie rozwijać swoją ofertę w kierunku produktów ekologicznych?

Ekologicznych rozwiązań, podobnych do naszego, nie trzeba długo szukać na polskim rynku. Możemy posłużyć się przykładem słomek, sztućcy, tacek, talerzy czy kubków. Widać wyraźnie, w jak szybkim tempie rośnie świadomość konieczności wprowadzania zmian, a za tym także potrzeba alternatywy dla plastiku.

Już od 20 lat cieszymy się zaufaniem naszych klientów. Dynamicznie nadchodzące zmiany motywują nas do ciągłego rozwoju. Według ostatniego raportu ONZ wkroczyliśmy na ścieżkę biologicznej zagłady i nie możemy dłużej czekać, musimy działać zarówno jako konsumenci, zmieniając swoje wybory i codzienne zachowania, a także jako producenci, zmieniając priorytety. Dlatego już dziś mogę powiedzieć, że w najbliższym czasie nasza Spółka Papirus II Stargard uruchomi nową linię BIO-PAPIRUS, wprowadzając na rynek opakowania oraz naczynia biodegradowalne. Chcemy żyć w zgodzie z naturą.

Dziękuję za rozmowę.
Joanna Kowalska



tagi: Mariusz Urbański, PAPIRUS II STARGARD, paragony, sprzedaż, ekologia,