Organizatorami programu są Polski Czerwony Krzyż oraz firma Mars Polska, producent bezcukrowej gumy Orbit®. Inicjatywa wspierana jest przez partnerów merytorycznych: Polskie Towarzystwo Stomatologiczne i Polskie Towarzystwo Stomatologii Dziecięcej. W ramach „Dziel się Uśmiechem” 1 proc. ze sprzedaży gum Orbit® w okresie od 1 września do 31 października jest przekazywany na 100 tysięcy zestawów do pielęgnacji zębów, materiały edukacyjne oraz organizację lekcji w szkołach.
Program realizowany jest w polskich szkołach już od sześciu lat. W ramach zajęć edukacyjnych dzieci w wieku do 5 do 13 lat uczą się, jak prawidłowo dbać o zdrowie zębów. Dzięki temu „Dziel się Uśmiechem” pomaga w walce z problemem choroby próchnicowej u dzieci. Od 2013 roku w zajęciach edukacyjnych dotyczących prawidłowej higieny jamy ustnej wzięło udział ponad pół miliona uczniów. W tym roku po raz pierwszy program będzie wspierany przez ambasadorkę – aktorkę Magdalenę Różczkę.
– Przyznam, że wcześniej nie zdawałam sobie sprawy, że stan zębów dzieci w Polsce jest tak alarmujący – mówi Magdalena Różczka.
Według danych zgormadzonych przez firmę IPSOS na zlecenie Mars Polska aż 72% dzieci w wieku szkolnym ma próchnicę, a na jedno dziecko przypadają aż 3 chore zęby
1.
– Czytając wyniki tych badań z perspektywy rodzica, czuję motywację do działania, aby dotrzeć z głównymi przekazami programu nie tylko do najmłodszych, lecz także do ich opiekunów i nauczycieli. To my, dorośli, powinniśmy być dla dzieci przykładem i zrobić wszystko, żeby dzieci potrafiły dbać o zdrowie zębów. Cieszę się, że mogę być częścią tej ważnej inicjatywy, i mam nadzieję, że podczas VII edycji uda nam się nawiązać współpracę z jeszcze większą liczbą szkół niż do tej pory. Liczę też na duże zaangażowanie ze strony wszystkich rodziców – wspólnymi siłami możemy zadbać o zdrowsze uśmiechy dzieciaków – podkreśla ambasadorka programu „Dziel się Uśmiechem”.
Magdalena Różczka jako ambasadorka „Dziel się Uśmiechem” będzie zaangażowana w promocję prawidłowych nawyków dbania o higienę jamy ustnej w mediach społecznościowych oraz w propagowanie akcji podczas wydarzeń medialnych. VII edycję programu wspiera też kampania reklamowa w telewizji, mediach społecznościowych oraz punktach sprzedaży. Od początku września do końca października w czołowych stacjach telewizyjnych oraz wybranych internetowych serwisach wideo będzie można oglądać spot reklamowy z udziałem aktorki.
Za kreację i produkcję spotu reklamowego Orbit® z udziałem Magdaleny Różczki odpowiada agencja BBDO Warszawa, a za zakup i planowanie mediów dom mediowy MediaCom. Działania komunikacyjne prowadzi agencja PR Grayling Poland.
Link do spotu:
• Wersja 15 sekundowa:
https://youtu.be/83jCt6s9M7c • Wersja 6 sekundowa:
https://youtu.be/lbIPL-mJXSk Więcej informacji o programie „Dziel się Uśmiechem” można znaleźć na stronach:
https://www.mojorbit.pl/dziel-sie-usmiechem oraz
https://pck.pl/co-robimy/promocja-zdrowia/dziel-sie-usmiechem-1