Drogeria

Regina papier rumiankowy w nowym opakowaniu z papieru

Czwartek, 29 sierpnia 2019
Asortyment papierów toaletowych pod marką Regina Papier Rumiankowy zostanie wzbogacony o nowy produkt pakowany w papier typu kraft, co pokazuje dalsze działania Grupy Sofidel na rzecz zrównoważonego rozwoju.
Regina Papier Rumiankowy w papierowym opakowaniu, nowa wersja dobrze znanego produktu marki Regina, będzie dostępny w polskich sklepach od października.

Produkt rozszerzający linię marki to nowy, ważny krok w obszarze środowiskowego zrównoważonego rozwoju Grupy Sofidel.

Regina Papier Rumiankowy w nowej wersji zachowa tę samą, dobrze nam znaną jakość i będzie teraz opakowany w papier typu kraft – materiał pochodzenia roślinnego, który jest odnawialny, biodegradowalny i łatwy w procesie recyklingu – zamiast w standardową folię polietylenową.

„Regina Papier Rumiankowy w opakowaniu z papieru kraft został stworzony z myślą o przyszłości” – mówi Philippe Defacqz, Line of Business Director – Brand w firmie Sofidel. „Wprowadzenie do sprzedaży nowego produktu ma na celu sprostanie rosnącemu zapotrzebowaniu konsumentów na rozwiązania ekologiczne, a przede wszystkim przyczynić się do redukcji ilości odpadów z tworzyw sztucznych”.

Regina i inne duże europejskie marki Sofidel – Cosynel, Nalys, Le Trèfle, Sopalin i KittenSoft – mają wnieść swój wkład w wyeliminowanie równowartości 600 ton plastiku rocznie z opakowań producenta do końca 2020 r. Nowe produkty w papierowym opakowaniu zostaną wprowadzone równolegle do tych już istniejących, aby docelowo całkowicie je zastąpić.

Jest to część ogólnego celu przyjętego przez Grupę: zmniejszenie o 50% wykorzystania konwencjonalnego plastiku w produkcji Sofidel do 2030 r. (w porównaniu z 2013 r.), co jest równoznaczne z wyeliminowaniem ponad 11 000 ton tworzyw sztucznych wprowadzanych na rynek każdego roku. Cel realizowany jest nie tylko dzięki wprowadzeniu nowego opakowania z papieru kraft, ale jednocześnie dzięki zmniejszeniu grubości folii z tworzyw sztucznych stosowanej w procesie produkcyjnym (rozwiązanie wprowadzone kilka lat temu), a także stopniowemu wykorzystaniu na niektórych rynkach plastiku pochodzącego z recyglingu lub bioplastików.

Ten nowy etap w realizacji strategii zrównoważonego rozwoju – opracowanej ze szczególnym naciskiem na 12. Cel Zrównoważonego Rozwoju w ramach Agendy 2030 ONZ „Zapewnienie wzorców zrównoważonej konsumpcji i produkcji” – wynika i jest spójny z polityką oraz inwestycjami Sofidel w ostatnich latach w zakresie:
  • odpowiedzialnego pozyskiwania surowców (100-proc. skuteczność w pozyskiwaniu celulozy z niezależnych źródeł posiadających potwierdzone systemy certyfikacji lasów);
  • efektywności energetycznej zakładów (inwestycje na poziomie powyżej 100 mln euro w kogenerację, fotowoltaikę, energię wodną, energię z biomasy zrealizowane na przestrzeni 10 lat – 2009-2018)
  • racjonalnego wykorzystania zasobów wodnych (7,1 l/kg w porównaniu ze standardem przemysłowym na poziomie 15-25 l/kg);
  • innowacyjności technologicznej maszyn papierniczych i linii przetwórczych (maszyna papiernicza Advantage New Tissue Technology (NTT) 200 firmy Valmet i linie przetwórcze Constellation firmy Fabio Perini);


Grupa Sofidel jest jednym z czołowych producentów papieru do zastosowań higienicznych i w gospodarstwie domowym w skali światowej. Założona w 1966 roku Grupa ma spółki w 13 krajach: Włoszech, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Francji, Belgii, Niemczech, Szwecji, Polsce, na Węgrzech, w Grecji, Rumunii, Turcji i USA. Zatrudnia ponad 6000 pracowników, osiąga skonsolidowane przychody netto na poziomie 1,706 mln EUR (2018) i zdolność produkcyjną ponad miliona ton rocznie (1 308 000 ton w 2018 r.). „Regina” — najbardziej znana marka grupy — jest obecna na niemal wszystkich obsługiwanych rynkach. Pozostałe marki Grupy to między innymi Softis, Le Trèfle, Sopalin, Nouvelle, Thirst Pockets, KittenSoft, Nalys, Cosynel, Yumy, Soft & Easy, Volare, Onda, Lycke, Forest, Nicky i Papernet. Jako członek programów UN Global Compact i WWF Climate Savers Grupa Sofidel postrzega zrównoważony rozwój jako strategiczny czynnik wzrostu i aktywnie promuje rozwój odpowiedzialny pod względem społeczym oraz ekologicznym.



tagi: Regina, papier rumiankowy, opakowanie z papieru, Grupa Sofidel ,