Z rynku FMCG

Porcja Dobra debiutuje w sieciach handlowych

Wtorek, 09 lipca 2019
Kolejna duża sieć handlowa zainteresowana jest naturalnymi przekąskami Porcja Dobra produkowanymi przez firmę Pure Life. Od czerwca można je znaleźć także na półkach ze zdrową żywnością w drogeriach Rossmann.
To drugi poważny dystrybutor po Kauflandzie, który wprowadził do swojej oferty słodycze podlaskiej fir-my, wytwarzane tylko z naturalnych składników: owoców i orzechów. Przekąski cieszą powodzeniem, a sklepy zamawiają kolejne partie w szybszych terminach niż przewidywały pierwotne uzgodnienia.

- Jesteśmy przekonani, że dzieje się tak dlatego, że nasze słodycze są dobre jakościowo i smakowo, że trafili-śmy w gusta konsumentów – mówi Anna Ananczikowa, współwłaścicielka marki Pure Life. – Pracujemy też nad nowymi produktami. Kolejne premiery już jesienią.

Firma wypuściła linię Porcja Dobra na rynek w ubiegłym roku. Tworzą ją naturalne przekąski: owocowe listki, bakaliowe krążki i kostki z niespodzianką, które poza słodyczami zawierają zabawkę i Dobrokartę, czym marka wpisuje się w nurt tzw. sharingu. Najbardziej ekskluzywną wersją Porcji Dobra są kulki, sprzedawane w formie małej bombonierki. Chętnie kupowane są jako upominek, np. na zakończenie roku szkolnego itp. Każdą z przekąsek wyróżnia krótka etykieta. Słodycze zawierają maksymalnie cztery naturalne składniki, w tym bardzo cenne z odżywczego punktu widzenia orzechy czy karob.

Linię spopularyzowały w pierwszej kolejności internetowe sklepy ze zdrową żywnością, takie jak np. Bee.pl czy bdsklep.pl. Teraz zainteresowały się nią sieci handlowe. Przekąski Porcja Dobra dostępne są w wybranych sklepach Rossmann. Można je kupić także poprzez stronę internetową sieci.

Marka, by przekonać dystrybutorów i konsumentów do swoich produktów stosuje m.in. sprawdzoną metodę marketingową tzw. sampling. Do większych zamówień dodaje pule artykułów przeznaczonych do bezpłatnego rozdawania wśród klientów.

- To się sprawdza. Klienci są zazwyczaj nieufni wobec nowych produktów, a już szczególnie dotyczy to grupy towarów spożywczych dla dzieci. Jednak wielu z nich po spróbowaniu naszych słodyczy przyznaje, że są wy-jątkowo smaczne, na młodszych wrażenie robi też estetyczne, kolorowe opakowanie – mówi Anna Ananczi-kowa, która jest przekonana, że firma stworzyła produkt trafiający w niszę na rynku, będący zdrową al-ternatywą dla popularnych łakoci z niespodzianką dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.

– To wtedy kształtuje się większość nawyków żywieniowych – dodaje. - Dobrze aby były one zdrowe, a na-sze słodycze takie są. Lepiej zapakować dziecku do plecaka słodycz, który bogaty jest w witaminy i mikroe-lementy, zdrowe tłuszcze oraz naturalne cukry niż wysokoprzetworzone wyroby. Wielu rodziców ma już taką świadomość.

Marka prowadzi także rozmowy z innymi dużymi dystrybutorami. Niektóre są już mocno zaawansowane. Wkrótce więc Porcję Dobra będzie można kupić w innych sieciowych sklepach.



tagi: Porcja Dobra , sieci handlowe , drogeria , Rossmann ,