Wiadomości

Ostatni dzień zbiórki Mazurskiej Manufaktury Alkoholi

Poniedziałek, 01 lipca 2019
Dziś o północy kończy się kampania crowdfundingowa Mazurskiej Manufaktury Alkoholi – rodzinnej firmy specjalizującej się w produkcji kraftowych alkoholi mocnych. Jak dotąd spółka zebrała ponad 2,1 mln zł od ponad 870 akcjonariuszy. Dwójka z nich weszła do Rady Nadzorczej. Manufaktura może ponadto pochwalić się już częścią zrealizowanych prac zaplanowanych w ramach budżetu emisyjnego, a także ponadplanową inwestycją w postaci wskrzeszenia piwa Jurand.
Mazurska Manufaktura Alkoholi, z siedzibą z zabytkowym browarze w Szczytnie, specjalizuje się w produkcji alkoholi mocnych, w tym przede wszystkim wyrobów premium. W maju br. firma rozpoczęła produkcję wódki i nalewek kraftowych – są one tworzone metodami rzemieślniczymi, z najwyższej jakości spirytusu pszeniczno-żytniego i wody z mazurskich źródeł, a także w oparciu o tradycyjne receptury. Firma – obserwując trendy i rewolucję kraftową panującą w sąsiednim segmencie piw - upatruje swoich szans na budowanie pozycji na rynku alkoholi mocnych właśnie w produkcji wyrobów kraftowych. W tym celu na początku kwietnia przedsiębiorstwo wyemitowało za pośrednictwem platformy Beesfund swoje akcje o wartości 4 mln zł, każda po 29,75 zł. Kapitał pozyskany w ramach zbiórki zostanie przeznaczony na doposażenie zakładu, zwiększenie skali produkcji, a także rozszerzenie portfela produktów kraftowych. Celem długoterminowym firmy jest uzyskanie 1 proc. udziałów wartościowych w rynku napojów spirytusowych w dwóch kategoriach: wódka oraz likiery, nalewki i smakowe napoje spirytusowe. Do końca 2022 spółka chce także wejść na New Connect, tak by umożliwić akcjonariuszom zyskowne wyjście z inwestycji. Jednocześnie, już od 2020 roku Mazurska Manufaktura Alkoholi rozważa pierwszą wypłatę dywidendy.

Nowi akcjonariusze w Radzie Nadzorczej

Dotychczas w firmę zainwestowało ponad 870 akcjonariuszy, którzy wykupili akcje o łącznej wartości ponad 2,1 mln zł. Dwójka z nowych współwłaścicieli, którzy zdecydowali się na większą inwestycję, chcąc zaangażować się w życie Spółki, dołączyła także do jej Rady Nadzorczej. – Mam ogromne szczęście pracując na co dzień z zespołem ekspertów o gigantycznym doświadczeniu w branży alkoholi, wśród których mogę wymienić chociażby Marcina Myszkę. Cieszy mnie, że dzięki kampanii crowdfundingowej idziemy o krok dalej - nie tylko budujemy liczną społeczność wokół naszej marki, ale także możemy profesjonalizować naszą Radę Nadzorczą, poszerzając ją o kolejnych, uznanych ekspertów w swojej branży – mówi Jakub Gromek, główny akcjonariusz i pomysłodawca Mazurskiej Manufaktury Alkoholi. Wśród nowych akcjonariuszy znalazła się także Magda Gessler, znana restauratorka i jurorka programów kulinarnych, która zainwestowała w Spółkę 400 tys. zł, a także zaangażowała się w promocję przedsięwzięcia w charakterze Ambasadora emisji. 

Planowe i ponadplanowe inwestycje

Mazurska Manufaktura Alkoholi jeszcze przed zakończeniem zbiórki crowdfundingowej zrealizowała część planów emisyjnych. – W ramach doposażenia zakładu zamontowaliśmy już nową banderolownicę i jesteśmy też w trakcie zakupu tanków. Jesteśmy już na kolejnych etapach certyfikacji IFS. Na lipiec i sierpień zaplanowaliśmy ponadto rozlewy całej gamy produktów kraftowych. Jesteśmy bardzo usatysfakcjonowani realizacją ponadplanowej inwestycji, czyli wskrzeszeniem kultowego piwa Jurand, które pojawi się na półkach sklepowych już w drugiej połowie lipca – dodaje Jakub Gromek z Mazurskiej Manufaktury Alkoholi.

Pakiety dla Inwestorów

Na nowych akcjonariuszy Mazurskiej Manufaktury Alkoholi czeka szereg benefitów. Zakup jednej akcji o wartości 29,75 zł upoważnia do udziału w corocznym, walnym zgromadzeniu akcjonariuszy. Z kolei nabycie pakietu akcji o większej wartości (od 250, 500, 1000, 2000 i 5000 zł) wiąże się z dodatkowymi niespodziankami – m.in. limitowanymi, dedykowanymi alkoholami z oferty Spółki. Osoby, które zainwestują co najmniej 2000 zł, zostaną uhonorowane imienną cegiełką w „hall of fame” stworzonym w historycznym browarze w Szczytnie, gdzie firma ma swoją siedzibę. Z kolei nabywcy akcji o największej wartości (od 12 000 i 25 000 zł) otrzymają m.in. nowości produktowej Mazurskiej Manufaktury Alkoholi oraz zaproszenie na zwiedzanie zakładu połączone z degustacją. Na Inwestorów, którzy zakupią akcje o wartości co najmniej 100 000 zł czeka spersonalizowany, indywidualnie wypracowany pakiet korzyści.

Zbiórka planowana jest do 1 lipca, do godziny 23:59. Więcej informacji na jej temat można znaleźć na: https://mazurskamanufaktura.beesfund.com/


Mazurska Manufaktura Alkoholi to spółka produkująca alkohole mocne w kilku segmentach rynku i kilku rodzajach asortymentów, w tym alkohole kraftowe. Firma ma swoją siedzibę ma w Szczytnie, w ponad 100-letnim browarze który wpisany jest na listę zabytków Warmii i Mazur. Spółka działa w oparciu o tradycyjne receptury i najwyższe wymagania jakościowe. W procesie produkcji korzysta z własnych, najczystszych mazurskich  ujęć wody. Wśród flagowych produktów firmy można wymienić wódkę Bielik – rzemieślniczy produkt klasy premium wyróżniony m.in. w konkursie Superior Taste Award w Brukseli, jak również Wódkę z Mazur stanowiącą wizytówkę regionu i Advocat – w 100 proc. naturalny likier jajeczny. Więcej informacji na temat firmy można znaleźć na stronie Mazurskamanufaktura.pl.

Beesfund jest jedyną platformą w Europie Środkowo-Wschodniej, która przeprowadza emisje akcji dla Spółek Akcyjnych i Spółek Komandytowo-Akcyjnych. Po przeprowadzonej emisji pomaga także w procesie dalszego pozyskania kapitału na rozwój. Na swoim koncie mają emisje dla takich podmiotów jak: Browar Inne Beczki, Migam.org, InPay, Towarzystwa Biznesowe. Emisja na platformie Beesfund niesie dla przedsiębiorcy szereg korzyści. Jest to przede wszystkim zbudowanie społeczności inwestorów wokół firmy oraz okazja do przeprowadzenia kampanii PR-owej i marketingowej. Przeprowadzenie emisji to także wycena wartości biznesu, która może przełożyć się na zainteresowanie potencjalnych inwestorów strategicznych. Z innej strony to też szansa dla pracowników firmy, aby stać się akcjonariuszami biznesu, w którym są zatrudnieni. Najważniejsze jednak jest to, że firmy mogą pozyskać kapitał w wysokości 100 tys. euro i przygotować się do debiutu spółki na Newconnect lub GPW.



tagi: Mazurska Manufaktura Alkoholi , kampania crowdfundingowa ,