Z rynku FMCG

Kolejna sortownia InPost

Czwartek, 09 maja 2019
InPost i MLP Group podpisały umowę na wynajem nowoczesnych powierzchni w parku logistycznym MLP Poznań West. Obiekt typu cross-dock o powierzchni 8.500 m2, realizowany w systemie built-to-suit, będzie oddany do użytkowania w trzecim kwartale 2019 roku. To trzecia nowa sortownia, która będzie uruchomiona w związku z dynamicznie rosnącą liczbą przesyłek do Paczkomatów® InPost oraz w ramach InPost Kurier.
Liczba Paczkomatów® InPost (4800 urządzeń w Polsce) – należących do operatora logistycznego, w którego zainwestowały jedne z największych amerykańskich funduszy inwestycyjnych Advent International oraz KKR – przekroczyła skalę placówek własnych Poczty Polskiej (46001).

„Bez wątpienia na decyzję firmy InPost wpłynęła dogodna lokalizacja parku MLP Poznań West. Nasze centrum logistyczne znajduje się w pobliżu drogi S11, autostrady A2 i w bardzo bliskiej odległości od lotniska. Kolejnym atutem jest realizacja projektu w formie BTS-u, w pełni uwzględniającego specyficzne wymagania klienta. Budynek magazynowy typu cross-dock, umożliwi sprawny przeładunek, segregację i kompletowanie przesyłek. MLP Group wraz z budową obiektu BTS dla InPost, rozpoczyna realizację małych modułów typu City Logistics. Magazyny powstaną w systemie spekulacyjnym i będą miały powierzchnię od 810 m2. MLP Group prowadzi już negocjacje z podmiotami zainteresowanymi ich najmem” – podkreślił Jakub Kaczorek, leasing manager MLP Group S.A.

„W związku z dynamicznym rozwojem naszej sieci Paczkomatów® oraz usług kurierskich, podjęliśmy decyzję o wynajmie nowych powierzchni, które pozwolą nam jeszcze szybciej obsłużyć rosnące wolumeny przesyłek dystrybuowanych przez InPost. Poznań jest kolejnym krokiem w realizacji naszych założeń. Nowa powierzchnia parku MLP Poznań West będzie miała istotny wpływ na bezpieczeństwo operacyjne naszej firmy, zwiększy wydajność naszych placówek w województwie wielkopolskim. Nowy obiekt realizowany przez MLP Group spełnia wszystkie nasze wymagania. MLP Group doskonale rozumie nasze potrzeby co było widać od samego początku rozmów. Niewątpliwie jest to również zasługa wsparcia jakie dostajemy od firmy Cresa Polska” – dodał Rafał Brzoska, prezes InPost.

W transakcji InPost reprezentowała firma doradcza Cresa.

„Nowa lokalizacja na rynku poznańskim pozwoli firmie InPost na dalszą dynamiczną ekspansję oraz umocnienie pozycji rynkowej. MLP Poznań West to doskonałe zaplecze logistyczne dla prowadzenia działalności w zachodniej części Polski Lokalizacja i czas potrzebny na realizację tej inwestycji były dla naszego Klienta kluczowy przy podejmowaniu decyzji o wyborze oferenta” – wyjaśnia Katarzyna Bojanowicz, business development director w dziale powierzchni przemysłowych i magazynowych firmy Cresa Polska.

Paczkomaty® InPost są najczęstszą oferowaną formą dostawy zakupów w sklepach internetowych wg raportu serwisu Furgonetka.pl. Aż 74% dużych sklepów oraz 44% małych i średnich oferuje dostawę do Paczkomatów® InPost. Średni koszt dostawy za ich pośrednictwem to 10 złotych w mniejszych i 9 złotych w dużych sklepach internetowych.

W tym roku InPost udostępnił nową aplikację mobilną na telefony pracujące pod kontrolą systemów iOS i Android. W ramach aplikacji użytkownicy mogą skorzystać bezpłatnie z usług, które obejmują m.in. statusy i śledzenie drogi przesyłek, dodatkowe powiadomienia, możliwość odbioru czy zapłaty za pobraniem.

Ponadto InPost w ramach współpracy z ZEBRA Technologies wyposażył 3800 pracowników terenowych w komputery mobilne z ekranem dotykowym Zebra TC56. Modele, działające pod kontrolą systemu Android, umożliwiają szybsze i bardziej precyzyjne wykonywanie zadań związanych z obsługą paczek. Dzięki temu wydajność dostaw InPost wzrosła nawet o 10%.

InPost wprowadza także elektryczne samochody dostawcze. Pierwsze dostawy do Paczkomatów® InPost w oparciu o ekologiczną flotę rozpoczęły się już w Krakowie. Do 2020 roku 30% floty InPost będą stanowić samochody elektryczne. InPost – na mocy porozumienia o współpracy – rozpoczął również instalację Paczkomatów® InPost przy sklepach Dino i Lidl w całej Polsce, a także w Centrach Handlowych Auchan.

InPost dostarczył w 2018 roku ponad 86 mln przesyłek, czyli o 52,5% więcej niż rok wcześniej. Dostawy za pośrednictwem Paczkomatów® wzrosły o 56,3%, a przez Kuriera InPost o 45,5%.

We wrześniu 2018 roku InPost i KKR – amerykańska firma inwestycyjna – zawarły porozumienie gwarantujące 125 mln euro finansowania dla InPost w okresie 5,5 roku. Ponadto Advent International i InPost zainwestują w 2018 roku nawet 250 mln zł w infrastrukturę paczkomatową oraz rozwój usług kurierskich.

Według raportu Gemius E-commerce w Polsce w 2018 roku:
  • Paczkomaty® InPost są drugą najbardziej popularną formą dostaw zakupów w sieci, po dostawach kurierem – wskazuje je aż 48% badanych
  • InPost Kurier utrzymał ubiegłoroczne trzecie miejsce wśród najchętniej wybieranych firm kurierskich w Polsce. Wyprzedził m.in. Pocztex (Pocztę Polską) oraz światowych potentatów, takich jak GLS, UPS i FedEx. Usługi kurierskie InPost zanotowały przyrost wskazań o 4 punkty procentowe w stosunku do 2017 roku, co jest sporym osiągnięciem na tak konkurencyjnym rynku
Rośnie także odsetek osób, które dzięki możliwości dostawy do Paczkomatów® motywowane są do zakupów online – to już 55% (wzrost o 5 punktów procentowych z roku na rok).

W 2018 roku InPost zrealizował:
  • ponad 86 mln dostaw, czyli więcej o 52,5% rok do roku
  • 56,3% wzrost wolumenu przesyłek do Paczkomatów® InPost r/r
  • 45,5% wzrost wolumenu paczek kurierskich InPost r/r
  • w szczycie świątecznym wzrosty wolumenów dostaw do Paczkomatów® przekroczyły 92%
InPost notuje jeden z najwyższych wskaźników zadowolenia klientów NPS (styczeń 2019, ankieta wysyłana do klientów po wykonaniu usługi):
  • InPost Kurier: 70,81 /N=4512/
  • Paczkomaty® InPost: 81,5 /N=13278/
Więcej informacji na: www.inpost.pl



1  Źródło: https://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/1401760,zarzad-poczty-o-podwyzkach-dla-listonoszy.html







tagi: InPost , sortownia , MLP Group ,