Z rynku FMCG

GRYCAN – Silna marka z tradycją

Czwartek, 25 kwietnia 2019 Autor: Monika Górka, HURT & DETAL Nr 04/158. Kwiecień 2019
Marka Grycan – Lody od Pokoleń produkuje lody z najwyższej jakości surowców – śmietanki kremówki, żółtek jaj i cukru, zgodnie ze sprawdzonymi recepturami, które są w rodzinie właścicieli przekazywane z pokolenia na pokolenie. W podwarszawskiej fabryce tradycyjne receptury łączone są z rzemieślniczymi metodami produkcji. Wysoką jakość lodów doceniają konsumenci a dobre warunki współpracy i dbałość o ekspozycję szczególnie cenią sobie polscy kupcy.
„Sezon lodowy trwa przez cały rok!” – tak na pytanie o sprzedaż lodów odpowiada Renata Załęska, Szef działu Nabiał w Carrefour w Warszawie. Widać to zwłaszcza w weekendy, kiedy najlepszą sprzedażą cieszą się lody w dużych rodzinnych opakowaniach. Stała sprzedaż lodów impulsowych rozpoczyna się w kwietniu. Wtedy też, jak informuje pani Renata, wraz z nadejściem pierwszych ciepłych dni – wzrasta sprzedaż całej kategorii lodowej.

„Grycan – to marka numer jeden w kategorii lodów familijnych w naszej placówce. Wśród smaków tradycyjnych lodów, największym zainteresowaniem cieszą się: waniliowe, czekoladowe i bakaliowe. Wśród sorbetów prym w sprzedaży wiodą: Sorbet z Mango i Sorbet z Truskawek; a z linii Dla Koneserów: Śliwka w czekoladzie. Jeżeli chodzi o pojemności – najlepiej rotują te w opakowaniu 500 ml” – informuje Renata Załęska.

W API Market przy ul. Vogla 62 w Warszawie – jak przyznaje Joanna Modłuchowska, Kierownik – marka Grycan w całej kategorii jest również na pierwszym miejscu. Wśród najlepiej sprzedających się smaków w API Market wymienia: Czekoladowe, Waniliowe i Bakaliowe w opakowaniu 1100 ml.

Ważna ekspozycja

Lody w placówce Carrefour ułożone są w dużej szafie lodowej, i trzeba przyznać, że pionowa ekspozycja pozwala na idealną wręcz prezentację produktów. „Klient to docenia. Nie ma problemu ze znalezieniem swojego ulubionego smaku. W przypadku marki Grycan ma jeszcze łatwiejsze zadanie. Dzięki profesjonalnemu ułożeniu produktów i dbałości o nie – w lodówce panuje porządek. Raz w tygodniu w sklepie jest przedstawiciel handlowy, który szczególną uwagę przykłada do ekspozycji” – dodaje pani Załęska.

Ekspozycja jest bardzo ważna w sprzedaży. „Grycan w naszym sklepie zajmuje jedną całą bonetę. Dlaczego? Ponieważ po pierwsze cieszy się największą rotacją i zainteresowaniem, więc chcemy, aby klient miał pod dostatkiem swoich ulubionych produktów, po drugie odpowiednie ułożenie produktów Grycan gwarantuje porządek w bonecie, nawet przy dużym ruchu w tej kategorii” – podkreśla Kierownik API Market.

Impulsy na sezon

„Dodatkowo wprowadziliśmy także drugą ekspozycję lodów Grycan w firmowej lodówce w pobliżu kasy – ten pomysł to był strzał w dziesiątkę, ponieważ generuje dużą sprzedaż. Lodówka Grycana na lody 125 ml z łyżeczką to dodatkowy element współpracy, oczywiście podstawą jest stała ekspozycja w bonetach” – zauważa Renata Załęska, Carrefour market.

Jak podkreśla Joanna Modłuchowska z API Market – lody Grycan kupują wszyscy – od najmłodszych do najstarszych klientów. „Zazwyczaj wybierają lody w dużym opakowaniu 500 lub 1100 ml – na wynos do domu, na drogę chwytają małe porcje z łyżeczką. Lodówka Grycan z impulsowymi lodami w strefie kasy znacznie zwiększa zyski” – dodaje pani Joanna.

Okiem eksperta

„Grycan to lider na rynku lodów familijnych. Dlatego też jesteśmy zobowiązani do wyjątkowego dbania o półkę i ekspozycję. Odpowiedni zapas daje ten komfort, że nie trzeba co chwilę uzupełniać braków, odpowiednie ułożenie zapewnia porządek na półce. Jesteśmy u klienta raz w tygodniu, dbamy o ekspozycję i negocjujemy najlepsze miejsca w sklepie i lodówce. W placówce Carrefour jesteśmy pierwszym wyborem przy wejściu od alei centralnej, w API Market – mamy dla siebie całą bonetę – a to już wiele znaczy” – komentuje Robert Dąbrowski, Kierownik ds. sił sprzedaży handel nowoczesny.

Bardzo istotne są także dodatkowe materiały wspierające sprzedaż. W bonecie widoczna jest listwa cenowa a także przegroda z logo Grycan, która pomaga w utrzymaniu porządku. „Co ważne – zaznacza i eksponuje markę oraz przekazuje informację dla klienta: tu są lody Grycan. Dla konkurencji to znak – tu jest nasze miejsce” – dodaje pan Robert.

„W sklepie musi być dostępna duża ilość lodów Grycan. To przyciąga klienta. Duża ilość to większa dostępność naszych produktów przez dłuższy czas, co jest szczególnie ważne w sezonie letnim, ponieważ dzięki temu nie będzie braków w asortymencie. Produkt zawsze musi być dostępny z dodatkowym zapasem magazynowym – o to dbamy szczególnie” – komentuje pan Robert.

„Ułożenie naszych produktów podyktowane jest tym, co najlepiej rotuje, czyli na linii wzroku mamy bestsellery – to dla firmy Grycan najważniejsza część biznesu. Tiramisu, Bakaliowe, Czekoladowe, Waniliowe – to hity sprzedażowe we wszystkich sklepach” – mówi pan Robert.

Nowe smaki

W obu placówkach – klienci bardzo chętnie próbują nowości marki Grycan. Jak zauważa Renata Załęska, klienci warszawskiego Carrefoura bardzo cenią sobie nowe smaki, które wprowadza marka Grycan. „Mogę to potwierdzić na postawie ubiegłorocznych innowacyjnych smaków takich jak Piernikowy czy Pomarańcza i migdał w czekoladzie , które jak tylko pojawiły się w ofercie – były wręcz rozchwytywane przez konsumentów” – dodaje. Firma Grycan ma w ofercie tak różnorodne smaki, że każdy znajdzie coś dla siebie. Warto także dodać, że nowe produkty – nowe smaki również fajnie ożywiają kategorię lodową.

Podążając za trendami

Lody Grycan to produkty wysokiej powtarzalnej jakości i z przystępną ceną.
To silna marka z tradycjami – ale nie jest też obojętna na trendy rynkowe. A jedno jest pewne – rynek spożywczy dąży w stronę prozdrowotności, dobrego składu, wysokiej jakości. Grycan posiada na opakowaniach lodów informację – oznaczenie "Bezglutenowe", a na sorbetach – "Wegan". „Dodatkowo mamy taką informację na naszej lodówce. To przyciąga klienta, jest też dla niego ułatwieniem, nie musi odwracać opakowania i czytać jego składu” – podkreśla pan Robert.

Czy ktoś może wyobrazić sobie jakikolwiek sklep spożywczy bez lodów Grycan? Chyba nie. Odwiedzając liczne placówki handlowe – można zaobserwować dużą ilość produktów Grycan i przyciągającą uwagę – wzorową kompozycję. Lody Grycan gwarantują wysoką sprzedaż kategorii lodów.

Monika Górka
Zastępca Redaktora Naczelnego



tagi: Grycan – Lody od Pokoleń, tradycja, produkty,