Z rynku FMCG

Likworki „Bałtyku” - 50 lat tradycji

Środa, 13 marca 2019
Fabryka Czekolady „BAŁTYK” świętuje jubileusz 50-lecia likworków – swoich unikatowych cukierków z płynnym nadzieniem. Od pięciu dekad firma produkuje je według tradycyjnej receptury i technologii. Dzięki temu likworki stały się znakiem rozpoznawalnym „Bałtyku”, a także najbardziej znanym, słodkim ambasadorem Gdańska. W roku jubileuszu odbędą się cykliczne akcje promujące tradycje i historię likworków.
Likworki to bogactwo tradycji i bogactwo smaków, a także wyjątkowa receptura oraz unikatowa technologia – mówi Konrad Mickiewicz, prezes ZPC „Bałtyk”. Trudno dzisiaj znaleźć na rynku produkty, które oprócz niepowtarzalnego smaku niosłyby także tak duży przekaz emocjonalny, związany z historią i tradycjami jednej firmy – podkreśla K. Mickiewicz. 

Likworki z „Bałtyku” to cukierki, które pod warstwą czekolady i skrystalizowanej, cukrowej skorupki kryją płynne nadzienie. Jednoznacznie kojarzą się z Gdańskiem – miastem, w którym powstały i w którym nieprzerwanie produkowane są już od 50 lat. Przy ich produkcji pracowało kilka pokoleń twórców czekoladowych pyszności. Już w latach 60. trwały prace nad specjalną recepturą i techniką produkcji. W tworzeniu likworków „Bałtyk” dba o każdy, najmniejszy szczegół. Istotne nawet jest to, aby nie produkować likworków w trakcie burzy, ponieważ zjonizowane powietrze może negatywnie wpłynąć na proces krystalizacji cukru.

Ciągła produkcja likworków i lata doświadczeń usytuowały więc „Bałtyk” w czołówce nie tylko polskich, ale i europejskich firm dysponujących największym doświadczeniem w produkcji takich słodyczy. Pierwszymi likworkami „Bałtyku”, które zdobyły ogólnokrajową popularność już na początku lat 70. były słynne „Auto-Cafe” z płynnym, kawowym nadzieniem. Przeznaczone były głównie dla kierowców, co podkreślał wizerunek kultowego Fiata 126p „malucha” na opakowaniu. Produkowano także likworki z nadzieniem alkoholowym dobierając wiele ciekawych smaków, zwłaszcza tradycyjnych nalewek i trunków (winiak, żubrówka, koniak, grapefruitowe, herbaciane). Dzisiaj największą popularnością cieszą się „Likworki Gdańskie” (smaki żubrówki, żurawinówki i brandy) oraz „Baltik Vodka” (smak tradycyjnej wódki). Najnowsze likworki to „Nalewki domowe” (smaki pigwówki, wiśniówki i orzechówki) oraz „Mokka” (bez alkoholu, smaki latte i espresso), które debiutują na rynku zyskując szerokie grono sympatyków. Dużą popularność zyskały także kultowe już bombonierki z likworkami o smakach żurawinówki i wódki o charakterystycznym kształcie buteleczek. Likworki „Bałtyku” nie zawierają konserwantów, barwników i substancji koloryzujących.

Z okazji 50-lecia tradycji tworzenia tych unikatowych cukierków firma przygotowała 2,5-kilogramowe opakowania „Nalewek domowych” oraz „Likworków Gdańskich” w nowej szacie graficznej. Dla uczczenia jubileuszu „Bałtyk” przeprowadził specjalną kampanię w mediach społecznościowych pt. #KarnawałLikworków, w ramach której organizowano konkursy oraz zabawy dla internautów. Już wkrótce sympatycy likworków będą mogli uczestniczyć w kolejnych, jubileuszowych akcjach promocyjnych.
 
„BAŁTYK” – najsłynniejsza na Pomorzu fabryka czekolady, której historia sięga 1923 roku i nierozerwalnie wiąże się z Gdańskiem. Czekolady, cukierki, pralinki, lizaki, bombonierki, drażetki czy orzeszki – to wszystko powstaje w rodzimych, polskich zakładach „Bałtyku” w Gdańsku i we Włocławku. „Bałtyk” tworzy słodycze zarówno według tradycyjnych, wieloletnich receptur, jak i zaskakuje swoich sympatyków nowatorskimi pomysłami na zupełnie nowe produkty.



tagi: Fabryka Czekolady „BAŁTYK”, Likworki ,