Wiadomości

Dyrektor Polskiej Izby Mleka uczestnikiem Misji Wysokiego Szczebla Komisarza Phila Hogana do Dubaju

Poniedziałek, 18 lutego 2019
Agnieszka Maliszewska, dyrektor biura Polskiej Izby Mleka po raz kolejny została wybrana w skład delegacji biznesowej towarzyszącej Komisarzowi Hoganowi podczas Misji Wysokiego Szczebla. Dyrektor Maliszewska reprezentuje polską branżę mleczarską podczas Misji, której celem jest promocja europejskich produktów rolno-spożywczych oraz zapewnienie im większego dostępu do rynku ZEA.
W przeszłości, przedstawiciele Polskiej Izby Mleka uczestniczyli również w następujących Misjach Wysokiego Szczebla: do Chin i Japonii, Wietnamu, Singapuru i Indonezji, Kanady, Arabii Saudyjskiej i Iranu. Udział przedstawicieli PIM w Misjach Wysokiego Szczebla możliwy jest dzięki sfinansowaniu z Funduszu Promocji Mleka.

Unijny Komisarz ds. Rolnictwa i Rozwoju Obszarów Wiejskich Phil Hogan rozpoczął Misję Wysokiego Szczebla w Dubaju. Uczestnicy Misji w terminie 16-19 lutego br. przebywać będą w stolicy Zjednoczonych Emiratów Arabskich, gdzie odwiedzą targi Guldfood 2019. Podczas Misji zaplanowanych zostało wiele seminariów biznesowych, wizyt w sieciach handlowych i spotkań B2B. Podczas licznych sesji konferencyjnych poruszone zostaną tematy związane z trendami konsumenckimi, przyszłością i rozwojem handlu.

Oferta produktów mleczarskich na emirackim rynku jest bardzo szeroka, począwszy od typowo lokalnego mleka wielbłądziego, a skończywszy na serach w stylu europejskim. Konsumenci z ZEA uważają produkty mleczarskie za podstawowe do bezpośredniego spożycia. Wiele potraw tradycyjnych zawiera przynajmniej jeden produkt mleczarski.

Konsumpcja mleka i przetworów mlecznych w ZEA jest wysoka i zróżnicowana. Duża jest popularność produktów do picia i jogurtów. Rynek sera rośnie – konsumenci coraz częściej wybierają niepakowane sery miękkie i pakowane sery twarde. Ostatnio na rynek weszły duże supermarkety, które proponują własne marki serów po niższych cenach. Jeśli chodzi o mleko do picia, popularne, zwłaszcza wśród dzieci, są schłodzone napoje smakowe. Z tego powodu produkcja powiększyła się o nowe smaki. Niemniej jednak, zważywszy na to, że jakość jest wyznaczana przez największe firmy, głównym czynnikiem decydującym jest cena.



źródło: Polska Izba Mleka


tagi: Agnieszka Maliszewska , Polska Izba Mleka ,