Wiadomości

100 000 euro dla Yofix w europejskiej edycji programu nutrition greenhouse firmy PepsiCo

Środa, 09 stycznia 2019
Po zakończeniu półrocznego programu Nutrition Greenhouse nagroda główna w postaci dofinansowania w kwocie 100.000 euro przypadła izraelskiemu start-upowi, firmie Yofix, który tym samym pokonał 9 pozostałych finalistów. Yofix, producent alternatywnych dla przetworów mlecznych produktów bazujących na fermentowanych wyciągach roślinnych z tzw. „czystą etykietą” (jasno i klarownie napisany skład, wszelkie składniki są naturalne bądź przynajmniej uważane za tradycyjne) zachwycił członków komisji PepsiCo strategicznym podejściem do wprowadzenia produktów na rynek oraz znaczącym przyrostem sprzedaży detalicznej przez cały czas trwania programu.
Wraz z dziewięcioma innymi markami z sektora przetwórstwa żywności i napojów, Yofix został zakwalifikowany do udziału w finale drugiej edycji europejskiego programu PepsiCo Nutrition Greenhouse (www.nutritiongreenhouse.com/europe). Przez cały czas trwania programu każdy start-up mógł liczyć na dopasowane do danej działalności odpowiednio dobrane wsparcie mentorskie ekspertów PepsiCo, którego celem było pokonanie wyzwań rynkowych oraz pojawiających się na początku działalności trudności biznesowych, takich jak wdrożenie odpowiedniej struktury organizacyjnej, przeprowadzenie pozycjonowania rynkowego, czy promocji marki.

PepsiCo zaoferowało ponadto każdemu z finalistów 20.000 euro początkowego dofinansowania, dzięki którym firmy miały rozpocząć prace w ramach programu oraz przyspieszyć rozwój prowadzonej działalności. Wszystkie dziesięć podmiotów odnotowało znaczący wzrost, nie tylko pod względem strategicznego rozwoju marki czy ekspansji, lecz również pod względem finansowym – łączna wartość sprzedaży całej grupy uczestniczących w programie podmiotów wzrosła o 145% względem tego samego okresu roku poprzedzającego.1

Po przeprowadzeniu szeroko zakrojonego przeglądu i oceny podejmowanych przez firmy działań przez specjalną komisję z ramienia PepsiCo, nagroda główna w programie Nutrition Greenhouse w kwocie 100.000 euro została przyznana firmie Yofix. To właśnie ten podmiot w sposób znaczący zwiększył skalę swojej działalności, oddając do użytku w okresie trwania programu obiekt produkcyjny, wprowadzając na izraelski rynek nową linię produktów, a także opracowując strategiczny plan wejścia na rynki międzynarodowe.

„W drugiej edycji naszego programu inkubacyjnego Nutrition Greenhouse w Europie mieliśmy przyjemność nawiązać i prowadzić partnerską współpracę z wyróżniającą się grupą innowacyjnych i zaangażowanych przedsiębiorców. Wizja programu pozostaje niezmienna: wspierać perspektywicznie ukierunkowane start-upy z sektora produkcji żywności i napojów, aby zapewnić odbiorcom na całym świecie dostęp do smacznych i odżywczych produktów” – powiedział David Schwartz, Dyrektor ds. Innowacji na region Europy i Afryki Subsaharyjskiej w PepsiCo, lider programu Nutrition Greenhouse. „Korzystając z naszej wiedzy i doświadczenia w branży przyczyniliśmy się do szybkiego rozwoju 10 wspaniałych nowych firm. Jest to kolejny udany rok wzajemnej nauki i współpracy, zarówno dla uczestników programu, jak i naszych mentorów” – dodał Schwartz.

Steve Grun został mianowany prezesem Yofix w roku 2018, udzielając tym samym wsparcia Ronenowi Lavee, wiceprezesowi ds. operacyjnych i założycielowi firmy. Steve wykorzystał początkowe dofinansowanie w kwocie 20.000 euro oraz możliwość współpracy z ekspertami z ramienia PepsiCo na promocję marki i przeprowadzenie badań rynkowych w ramach przygotowań do wejścia firmy na rynki zagraniczne. Firma planuje wykorzystać nagrodę główną, czyli 100.000 euro, na analizę możliwości rozpoczęcia działalności na innych rynkach europejskich.

„To zaszczyt, że mogliśmy uczestniczyć w tegorocznym programie Nutrition Greenhouse. Jestem bardzo zadowolony, przyjmując wsparcie finansowe w kwocie 100.000 euro na rzecz Yofix. Udział w programie był niezapomnianym doświadczeniem – osobiście bardzo dużo nauczyłem się od naszego mentora z ramienia PepsiCo i innych ekspertów z dziedziny prowadzenia działalności. Uzyskane przez naszą firmę w minionym półroczu efekty nie byłyby możliwe bez wsparcia PepsiCo, ani bez wsparcia pozostałych finalistów tegorocznej edycji programu. Z niecierpliwością czekam na dalszy rozwój programu w przyszłości – na pewno polecę udział w nim wszystkim rozwijającym swoje projekty przedsiębiorcom i start-upom” – powiedział Steve Grun z Yofix.

 „Możliwość uczestniczenia w tegorocznej edycji Nutrition Greenhouse jako mentor okazała się niezwykle satysfakcjonująca. Z ogromną przyjemnością wspominam współpracę ze Stevem i możliwość udzielenia mu wsparcia w dążeniu do realizacji w pełni zasłużonego efektu. Jego energia i determinacja nie tylko wywarła na mnie duże wrażenie, ale stała się też inspiracją – wiele się podczas tego okresu nauczyłam, i wiele z tych wniosków zastosuję w mojej codziennej pracy. Na podstawie rozmów, jakie prowadziłam przez cały czas trwania programu z innymi mentorami z grupy mogę śmiało powiedzieć, że korzyści tej inicjatywy są zdecydowanie wzajemne” – dodała Alina Imbrea, mentor przydzielony firmie Yofix i Dyrektor Marketingu w Adult Break Platform, Eastern Europe Snacks w PepsiCo.

Program Nutrition Greenhouse pełni ważną rolę w realizacji celów i zamierzeń wynikających ze strategii „Działanie ze świadomości celu” PepsiCo (Performance with Purpose), zwłaszcza w odniesieniu do celu oferowania konsumentom bardziej odżywczych produktów żywnościowych.

Więcej informacji na temat strategii „Działanie ze świadomości celu” znajduje się na stronie http://www.pepsico.com/sustainability/performance-with-purpose.


***

Uczestnicy edycji 2018 programu Nutrition Greenhouse

  • A1C Foods (Ramat Gan, Izrael) Czekolada i wypieki o niskiej zawartości węglowodanów, produkowanych w oparciu o recepturę mającą na celu obniżenie indeksu glikemicznego. Dr Mariela Glandt oraz Ran Hirsch współpracowali z mentorem PepsiCo, Sioned Winfield, dyrektorem marketingu, w zakresie lepszego zrozumienia wniosków płynących z analizy zachowań konsumenckich oraz trendów w celu uzyskania wsadu informacyjnego do projektu rebrandingowego oraz ustalenia potencjału ekspansji geograficznej. https://a1cfoods.co.il/
  • Agrasys (Barcelona, Hiszpania) Firma odpowiedzialna za Tritordeum – śródziemnomorskie zboże stworzone z połączenia pszenicy twardej i dzikiego jęczmienia, oferujące szereg korzyści odżywczych oraz agronomicznych, odpowiednie do zastosowania w wielu produktach żywnościowych i napojach opartych na zbożach. Paul Lazzeri, Pilar Barceló oraz Verónica Guerra współpracowali z mentorem z ramienia PepsiCo, Andrew Thomasem, dyrektorem ds. badań i rozwoju, w zakresie rozwoju obecności marki na priorytetowych rynkach europejskich, ze szczególnym uwzględnieniem sektora organicznego, a także opracowaniem komercyjnego procesu słodowania umożliwiającego dostęp do rzemieślniczego rynku piwowarskiego. http://www.agrasys.es/en/
  • Gryö (Paryż, Francja) Organiczne przekąski produkowane przy wykorzystaniu alternatywnych białek – w tym alg i białek pochodzenia roślinnego. W czasie trwania programu Julia Berdugo uzyskała wsparcie ze strony przydzielonego z ramienia PepsiCo mentora, Debbie Garcia, dyrektora ds. badań i rozwoju, w zakresie rozwoju nowych produktów, w tym projektowania opakowań i komunikacji dla marki. http://gryo-bars.com/
  • Le Petit Béret (Béziers, Francja) Wino bezalkoholowe produkowane bez fermentacji, konserwantów czy siarczynów. Wino zostało opracowane we współpracy z rolno-spożywczymi instytutami badawczymi i wiodącym somelierem, Dominique’iem Laporte. Fathi Benni ściśle współpracowała z mentorem z PepsiCo, Bruno Thevenin, dyrektorem generalnym na Francję, w zakresie zdefiniowania i wdrożenia nowej strategii marketingowej, a także nad rozwojem firmowego działu sprzedaży. http://www.lepetitberet.com/en/
  • Nibble Protein (Londyn, Wielka Brytania) Mini ciasteczka o wysokiej zawartości białka, bezglutenowe i bezmleczne, wykonane przy użyciu mniejszej ilości cukru, odpowiednie dla wegan i diabetyków. Erin Moroney współpracował z mentorem PepsiCo, Ikerem Ganuzą, dyrektorem ds. komercjalizacji w dziedzinie ekspansji handlowej, w zakresie zwiększania pojemności łańcucha dostaw oraz zwiększenia wartości działań PR i marketingu. https://www.nibbleprotein.com/
  • Revolicious (Londyn, Wielka Brytania) Gotowe do spożycia, bezmleczne i bezglutenowe kubeczki smoothie, wykonane w 100% z naturalnych składników obejmujących mleko kokosowe, banany oraz siemienia lnianego – zmiksowane z owocami i warzywami. Założycielka Revolicious, Jessica Barac, współpracowała z mentorem PepsiCo, Ergunem Gunay, dyrektorem ds. analizy konsumenckich, w zakresie nowych opakowań i uproszczenia procesu produkcji. http://www.revolicious.com/
  • Rokit Pods (Oxfordshire, Wielka Brytania) Organiczne, przyjazne dla wegan kapsułki z napojami, kompatybilne z wieloma znanymi na rynku ekspresami do kawy, zawierające popularne składniki, takie jak matcha, yerba mate, żeńszeń, pieprzyca i jagody goji. Scott Markham, odpowiedzialny za Rokit Pods, współpracował ze swoim mentorem z ramienia PepsiCo, Adamem Gipsonem, dyrektorem ds. zarządzania klientami, w zakresie usprawnienia przepływów gotówkowych, możliwości rozwoju marki oraz poprawy procesu prezentacji handlowych. https://rokitpods.com/
  • The Sprouted Grain Company (Ramat Gan, Izrael) Funkcjonalnie przewyższające tradycyjne ziarna, strączki, mąki, orzechy i nasiona z kiełkami, oferujące wyjątkowo długi czas przechowywania. Izraelski założyciel firmy, Nili Badanowski, poprosił o wparcie ze strony swojej mentorki z ramienia PepsiCo, Emilii Bryl, dyrektor marketingu, w zakresie zaplanowania skutecznej strategii wejścia na rynek, w tym uzyskania informacji na temat najlepszych praktyk dotyczących nawiązania relacji ze sprzedawcami i partnerami produkcyjnymi, jak również doradztwa w zakresie promocji marki i projektu opakowań. http://www.sproutedgrainco.com/
  • WellDrinks/Qwell (Sofia, Bułgaria) Qwell to nowa marka napojów funkcjonalnych, stworzonych w wyniku połączenia hydrolizowanego kolagenu z witaminami i minerałami, co zapewnia lepsze i zdrowsze nawodnienie organizmu. Aleksander Kamczarow współpracował z ekspertami z PepsiCo w zakresie opracowania potencjału sprzedaży produktów przez internet, a także planów wejścia na inne rynki europejskie. http://feel-qwell.com/en/
  • Yofix (Ashdod, Izrael) Alternatywne dla przetworów mlecznych produkty bazujące na fermentowanych wyciągach roślinnych, o czystej etykiecie. Steve Grun jest prezesem Yofix Probiotics Ltd. i współpracował ze swoją mentorką z ramienia PepsiCo, Aliną Imbrea, dyrektor marketingu, w zakresie przygotowania do wprowadzenia nowego produktu na rynki europejskie, wprowadzając jednocześnie produkt na rynek izraelski pod nową nazwą handlową. https://www.yofix.co.il/

Program „PepsiCo’s European Nutrition Greenhouse”

Program Nutrition Greenhouse firmy PepsiCo został uruchomiony w 2017 roku w celu wspierania marek specjalizujących się w odżywianiu i napojach, skierowanych do konsumentów europejskich. W 2018 roku, podczas drugiego roku trwania programu, zostało wybranych 10 firm na podstawie ich unikatowości na rynku, jakości i pozycjonowania produktów, kładzenia nacisku na zdrowy tryb życia konsumentów oraz skalowalnego modelu biznesowego.

Każda z tych 10 firm dołączyła w czerwcu 2018 na pół roku do programu, otrzymując dotacje w wysokości 20.000 euro. Założyciele firm zostali połączeni w pary z ekspertami wiodących marek PepsiCo po to, by mogli im udzielić pomocy w kwestii osiągnięcia przyspieszonego wzrostu. Konkurs obejmował dedykowane, osobiste warsztaty i treningi wirtualne, podczas których uczestnicy odnieśli się do istotnych kwestii związanych z rozwojem przedsiębiorstwa na wczesnym etapie funkcjonowania oraz bieżącymi wyzwaniami rynku.
 
O firmie PepsiCo
Konsumenci w ponad 200 krajach i regionach na całym świecie sięgają po produkty firmy PepsiCo miliard razy dziennie. Łączny przychód netto pochodzący ze sprzedaży produktów żywnościowych i napojów oferowanych przez przedsiębiorstwa Frito-Lay, Gatorade, Pepsi-Cola, Quaker i Tropicana, wchodzące w skład koncernu PepsiCo, wyniósł w 2017 roku ponad 63 mld dolarów amerykańskich.

W swoim globalnym portfolio PepsiCo posiada szeroką i różnorodną ofertę produktów żywnościowych i napojów oferowanych pod wieloma markami, a każda z 22 najlepiej sprzedających się marek generuje w ciągu roku przychody na poziomie ponad miliarda dolarów amerykańskich.

Działalność PepsiCo opiera się na filozofii „Performance with Purpose” („Działanie ze świadomością celu”) – jesteśmy przekonani, że sukces biznesowy naszej firmy jest ściśle związany ze zrównoważonym rozwojem na świecie, który współdzielimy. Wierzymy, że stałe udoskonalanie oferowanych przez nas produktów, prowadzenie działalności w zrównoważony sposób tak, aby chronić naszą planetę oraz wspierać ludzi na świecie, umożliwia PepsiCo odnoszenie sukcesów biznesowych, tworząc długoterminową wartość dla społeczeństwa i naszych udziałowców. Więcej informacji na temat PepsiCo jest dostępnych na globalnej witrynie pod adresem www.pepsico.com oraz na polskiej stronie firmy http://www.pepsicopoland.com



1  Wartość sprzedaży za II połowę roku 2018 względem II połowy roku 2017



tagi: Yofix, nutrition greenhouse, PepsiCo,