Wywiady

Wywiad z Anną Sambor, Dyrektor Marketingu Bakalland S.A.

Środa, 21 listopada 2018 HURT & DETAL Nr 11/153. Listopad 2018
O zdrowych przekąskach, ważnym wsparciu reklamowym oraz świątecznej ofercie rozmawiamy z Anną Sambor, Dyrektor Marketingu Bakalland S.A.
Czego od produktów spożywczych oczekuje współczesny konsument? Jak na przestrzeni lat zmieniają się nawyki zakupowe Polaków?

Konsumenci, wybierając produkty spożywcze, kierują się panującymi obecnie trendami – dziś przede wszystkim chcą odżywiać się zdrowo. Są również coraz bardziej świadomi tego, które składniki mają korzystny wpływ na ich organizm, a których zdecydowanie warto unikać. Dlatego robiąc zakupy uważnie czytają skład produktów i decydują się na te, które mają tzw. „czyste etykiety” – nie zawierają konserwantów, syropu glukozowego czy tłuszczów utwardzonych. Jednocześnie rosnące tempo życia sprawia, że w ciągu dnia coraz częściej sięgamy po przekąski, zastępując nimi regularne posiłki. Dlatego na zakupach poszukujemy też zdrowych, różnorodnych przekąskowych alternatyw. Wszystkie te oczekiwania doskonale spełniają bakalie, które na przestrzeni ostatnich lat przestały być postrzegane jedynie jako dodatek do gotowania czy wypieków.

Prozdrowotne trendy sprzyjają rozwojowi segmentu bakalii, a także zdrowych przekąsek. Proszę opowiedzieć o produktach Bakalland, w tym także o najnowszej ofercie.

Bakalie mają tę ogromną przewagę, że są jednocześnie naturalne, zdrowe – zawierają bogactwo witamin i minerałów, smaczne i różnorodne. Gdy te klasyczne wykorzystujemy w kuchni, przekąski w postaci bakalii towarzyszą nam na co dzień – w drodze, w podróży, w pracy i w szkole. Stąd rosnąca popularność kategorii bakalii przekąskowych. Z naszych badań wynika, że konsumenci stawiają też przekąskom rożne wymagania – 44 proc. badanych wybiera je, gdy ma ochotę na coś smacznego, 36 proc. by dodać sobie energii między posiłkami, a 34 proc. podczas spotkań towarzyskich czy relaksu1. By jak najlepiej odpowiedzieć na te różnorodne oczekiwania, wprowadziliśmy linię nowych, bakaliowych przekąsek pod hasłem: „Chwyć & Jedz”. To różnorodne propozycje składające się z prażonych ziaren, chrupiących orzechów i bakaliowych mieszanek. Bogactwo smaków i odsłon, z których można wybierać te słodkie, solone, blanszowane, tradycyjne czy z miodem sprawia, że każdy znajdzie produkt, który idealnie odpowiada jego przekąskowym oczekiwaniom w danym momencie.

Ważnym aspektem produktu jest także poręczne i atrakcyjnie prezentujące się na półce opakowanie?

Zdecydowanie. W przypadku nowej oferty jest to szczególnie ważne, ponieważ zadanie przekąskowe mogą spełniać tylko produkty w zamknięte w poręcznym, wygodnym opakowaniu, porcji na raz, która bez trudu zmieści się do kieszeni czy torebki. Wybraliśmy też impulsowe hasło przewodnie nowej linii – „Chwyć & Jedz”, by opakowanie w pełni oddawało charakter naszego produktu. Dlatego w tym przypadku stawiamy nie tyle na atrakcyjne prezentowanie się produktu na półce, co wyjście poza nią i ekspozycję w przestrzeni sklepu na osobnych, dedykowanych dla linii stojakach. Dedykowany stojak hakowy stanowi wyróżniającą się, kompleksową ekspozycję – idealną do produktów impulsowych.

Jak wygląda wsparcie oferty Bakalland w handlu małoformatowym?

Małe sklepy, również typu convenience, są doskonałym miejscem, w którym produkty Bakalland, ale też Delecta, powinny być obecne. Nasze bakalie pełnią zarówno rolę zakupów impulsowych – tutaj idealnie sprawdzają się bakaliowe przekąski, jak i stanowią uzupełnienie większych zakupów. W tych przestrzeniach stawiamy więc na odpowiednią ekspozycję naszych produktów w ramach sklepu, np. w strefie kas, gdzie można łatwo po nie sięgnąć oraz na działach warzyw i owoców, zdrowej żywności czy przekąsek. Nie zapominamy także o strefie wypiekowej, szczególnie w okresach świątecznych bakalie – tym razem w większych opakowaniach, jak również masy i dodatki do ciast – doskonale rotują. Jako właściciel marki Delecta jesteśmy doskonałym partnerem dla sklepów w tym formacie – nasza marka chce być blisko konsumenta, zawsze kiedy nachodzi go ochota na prosty i pyszny domowy wypiek czy deser, taki jak budyń czy kisiel. Wystarczy dokupić mleko czy jajka i można ugościć bliskich słodkościami prosto z serca.

Jak istotny jest przekaz reklamowy? Ambasadorką bakalii Bakalland jest znana aktorka Katarzyna Bujakiewicz, która razem z konsumentem odkrywa plantacje owoców. Proszę opowiedzieć więcej o tej współpracy.

Przekaz reklamowy, szczególnie w przypadku nowych produktów czy kreowaniu wśród konsumentów nowych nawyków jest bardzo ważny. Dlatego nasze nowe przekąski „Chwyć & Jedz” promowane są w zakrojonych na szeroką skalę działaniach mediowych, obejmujących telewizję, kino oraz internet. Także tutaj ważną rolę edukacyjną i inspiracyjną pełni nasza ambasadorka – Katarzyna Bujakiewicz. Kiedyś odkrywała z nami plantacje owoców, sprawdzając, że nasze bakalie pochodzą ze starannie wybranych, najlepszych źródeł, co gwarantuje pełnię walorów smakowych i zdrowotnych. Dziś z Kasią promujemy bakalie w charakterze przekąski na co dzień, która towarzyszy jej podczas codziennych aktywności.

Przed nami święta Bożego Narodzenia, które produkty szczególnie poleca Pani na ten okres?

Święta Bożego Narodzenia to przede wszystkim czas tradycyjnych przepisów i wypieków. Dlatego do przygotowania świątecznych pierniczków, serników, makowców, dań wytrawnych czy kompotu z suszu idealnie sprawdzą się wiórki kokosowe, mak niebieski, skórka pomarańczowa, mieszanka keksowa czy mieszanka kompotowa, dla której to jedyny moment obecności na półce. To również czas suszonych owoców – rodzynek, moreli, śliwek czy żurawiny oraz okres intensywnej sprzedaży orzechów (szczególnie włoskich Chandler i migdałów), które oprócz zastosowań przekąskowych znajdują szerokie wykorzystania w daniach słodkich i wytrawnych, stanowiąc podstawę świątecznych przepisów. Oprócz tradycyjnych dań, chcemy też inspirować konsumentów do eksperymentowania w kuchni również w okresie świątecznym i wybierania bakalii jako przekąski na świątecznym stole, do czego nadają się wprost idealnie.

Z kolei marka Delecta proponuje na ten okres np. Pierniczki „Z serca natury”, które są aromatyczną kompozycją cynamonu, goździków i kolendry. Korzenne ciasteczka można udekorować naturalnymi posypkami Decorada oraz nowością w ofercie marki – Fajnymi Pisakami XXL, bez sztucznych barwników, konserwantów, tłuszczów utwardzonych, syropu glukozowego i zagęstników. Warto wypróbować także Korzenny Piernik z miodem Duża Blacha marki Delecta. Dla wielbicieli mniej tradycyjnych smaków proponujemy produkty z linii Brownie, w której można znaleźć zarówno ciasto Brownie, jak i Babeczki Brownie w dwóch wersjach smakowych. Pierwsza z propozycji to podwójnie czekoladowe połączenie mokrego ciasta, z płynącą, mocno czekoladową warstwą lawa. Z kolei Babeczki Brownie to mocno czekoladowy wypiek z dużymi kawałkami belgijskiej czekolady (aż 15% w składzie) i wanilią Bourbon. Nie zawierają konserwantów i sztucznych barwników. Oferta obejmuje babeczki mocno czekoladowe i karmelowe z  czekoladą.

Dziękuję za rozmowę
Monika Górka



tagi: Anna Sambor, Bakalland S.A.,