Kategorie produktów

Zarabiaj na marce - Śmiałe wejście na rynek, pewne zyski

Wtorek, 28 sierpnia 2018 Autor: Joanna Kowalska, HURT & DETAL Nr 08/150. Sierpień 2018
Odznaczają się wysoką jakością, oryginalnym projektem butelek i zaufaniem klientów. Trunki BZK Alco, bo o nich właśnie mowa, już na stałe zagościły na sklepowych półkach. Odważna, a zarazem przemyślana strategia marketingowa przyniosły owoce w postaci uznania detalistów i dobrej sprzedaży. Coraz więcej placówek ma w swojej ofercie Kazimierza Wielkiego, Björna, Senatora Komorowskiego, Janosika czy Waligórę. A to dopiero początek, bo firma ciągle się rozwija i wypuszcza na rynek kolejne nowości, które już zaczynają odnosić pierwsze sukcesy.
Dobry produkt musi mieć prawidłowe wsparcie, by odnieść sukces sprzedażowy. Dbałość o szczegóły, ciągłe inwestowanie w rozwój portfolio i rozbudowę siatki kontaktów sprawiły, że z każdym miesiącem przybywa sklepów mających w swojej ofercie flagowe marki BZK Alco.

Ekspozycja

Na wysokości wzroku i w ciągach komunikacyjnych – to główne zasady jakimi powinien kierować się detalista projektując półkę z alkoholami BZK Alco. „Niemniej ważna jest różnorodność asortymentowa. Trzeba też przekonywać klienta ceną, która powinna być widoczna i atrakcyjna dla kupującego” – wyjaśnia Jacek Rokicki, Regionalny Specjalista ds. Sprzedaży w BZK Alco.

Dla lepszej widoczności firma przygotowała rozwiązanie, które wzmacnia przekaz, a mianowicie – kartonowe standy. Rzucająca się w oczy grafika, wyraźne oznaczenie promowanej marki, a także wygodna dla kupującego wysokość sprawiają, że klient dostaje dodatkowy bodziec do zakupu. Dla dużych placówek firma proponuje umieszczenie takich standów na wystawkach paletowych czy półpaletowych.

Współpraca

Przedstawiciel handlowy, który dba o zaopatrzenie i ułożenie produktów to jeden z kluczowych elementów udanej współpracy detalisty i producenta. Na takie zaufane osoby może liczyć każdy kupiec, który nie tylko od dłuższego czasu pracuje z firmą, ale także ten, który dopiero chciałby wprowadzić produkty BZK Alco do swojej oferty.

„Dla naszych klientów przygotowaliśmy program lojalnościowy. Stali współpracownicy mogą korzystać ze specjalnych pakietów. Ich zamówienie to dodatkowy upust na nasz asortyment. Udostępnienie półek na produkty BZK Alco wiąże się też z ekwiwalentem pieniężnym, na który może liczyć właściciel sklepu” – podkreśla Jacek Rokicki.

A jak zacząć przygodę z BZK Alco? „Dla nas każdy klient jest ważny. Jeśli detalista chciałby wprowadzić do swojej oferty alkohole naszej firmy, to możemy zacząć choćby od pojedynczych pozycji, by sprawdzić zainteresowanie klientów nowym asortymentem. Dla nas najważniejsze jest to, by kupiec chętnie wracał do nas po większe zamówienia. Działamy tak, by wszystkie strony były zadowolone – nie tylko my, ale też detalista i jego klienci” – podkreśla przedstawiciel producenta.

„Dobra współpraca z przedstawicielem ma znaczny wpływ na sukces sprzedaży danej marki. Pan Jacek dba o to, by półka z produktami BZK Alco zawsze wyglądała dobrze – pomaga je właściwie ustawić i sam dokłada towar na półkę podczas swoich wizyt. Zawsze z wyprzedzeniem informuje nas o nowościach, żebyśmy zdążyli przygotować miejsce na nowy produkt, a także, byśmy mogli wspomnieć o tym stałym klientom. Długofalowa współpraca wiąże się też z korzystnymi pakietami, które nam oferuje” – podkreśla Grażyna Goździewska, detalistka prowadząca sklep w Świerczach.

Wysoka jakość

Produkty BZK Alco to oferta dla placówek każdej wielkości – od tych najmniejszych po wielkopowierzchniowe. W portfolio producenta znajdują się zarówno małe jak i duże formaty butelek: 0,1; 0,2; 0,5 i 0,7 l. Firma oferuje przy tym różnorodność mocy – mają one od 28 do 40%, a czarny Björn nawet 45%. Klienci mogą wybierać nie tylko wśród wódek czystych, ale też smakowych.

Flagowym produktem firmy jest wódka wysokiej jakości Kazimierz Wielki, nawiązująca nazwą do historii kraju. Smukła butelka i grafika o czystych liniach przykuły uwagę klientów, którzy z chęcią wracają do tej pozycji.

Zaufanie klientów można zmierzyć w bardzo prosty sposób. Na podstawie paragonów, a także powtarzalności zakupów. Nic też nie oddaje uznania tak jak wybór produktu na prezent czy na jeden z najważniejszych wieczorów w życiu – czyli  na własne przyjęcie ślubne. „Ostatnio sprzedaliśmy dużą ilość Kazimierza Wielkiego na wesele. Państwo młodzi specjalnie przyszli wcześniej do sklepu i poprosili o sprowadzenie większej ilości, by na ich imprezie pojawiła się właśnie ta wódka” – opowiada pani Grażyna Goździewska, właścicielka placówki w Świerczach.

Wódki Björn – biały i czarny – to z kolei produkty, które idealnie wpisują się w tzw. asortyment prezentowy. W miejscowości Jednorożec marka ta znika z półki najszybciej. „Czarny Björn najbardziej przypadł klientom do gustu. Jeśli planują sprawić komuś prezent jest to ich pierwszy wybór. Podobne uznanie zyskały inne pozycje producenta. Nasi klienci lubią nowości, ale wracają do nich tylko jeśli zaufają jakości – a tak jest w przypadku wszystkich marek BZK Alco” – wyjaśnia Sylwia Orzeł, ekspedientka w sklepie przy ul. Odrodzenia 4.

Wyjątkowy na półce

Senator Komorowski to wódka organiczna. Produkowana jest ze zbóż pochodzących z upraw ekologicznych, a wszystkie użyte do jej stworzenia składniki posiadają odpowiednie certyfikaty. Z kolei Kordiały Senator Komorowski to nalewki leżakujące przed rozlaniem do butelek. Prestiż tej marki podkreśla też wyjątkowa butelka i korek.

Szeroką ofertę uzupełniają wódki ekonomiczne Janosik i Waligóra. Ta ostatnia obecnie zaczyna wypierać dotychczasowego lidera segmentu, a wysoka sprzedaż zachęca coraz to nowych detalistów do wprowadzania jej na swoje półki. „Klienci bardzo doceniają produkty BZK Alco. Waligóra sprzedaje się lepiej niż dotychczasowy lider w tym przedziale cenowym. I to we wszystkich oferowanych pojemnościach” – podkreśla detalistka ze Świerczy.

Ciągły rozwój

Do pokaźnego już „grona” alkoholi BZK Alco dołączyła niedawno marka Magnat. To alternatywa dla obecnych na rynku trunków smakowych. Firma zaproponowała oryginalne połączenia – gruszka z wanilią, cytryna i pigwa, malina i cytryna, wiśnia i rum oraz porzeczka z whisky.

A gdzie możemy szukać produktów BZK Alco? W całej Polsce! Takim sukcesem terytorialnym po tak  krótkiej obecności na rynku mogą pochwalić się tylko nieliczni.

„Cały czas zatrudniamy nowe osoby, pracownicy przybywają każdego miesiąca. Wchodzimy do coraz większej liczby sieci i hurtowni. Staramy się przy tym wejść do handlu nowoczesnego. Nowe produkty to tylko przedsmak tego co chcemy zdziałać w branży” – opowiada Jacek Rokicki z BZK Alco.

Wychodzenie naprzeciw oczekiwaniom nie tylko konsumentów, ale przede wszystkim detalistów, którzy bezpośrednio dystrybuują towar powinno przekonać każdego właściciela sklepu do współpracy z BZK Alco. A doświadczenie tych kupców, którzy już mają marki producenta na półkach to najlepsza rekomendacja i powód, by do swojej oferty wprowadzić właśnie te produkty.

Joanna Kowalska


tagi: BZK Alco , alkohole , rynek , sprzedaż , konsument ,