Auto

Alfa Romeo na Międzynarodowym Salonie Samochodowym Genewa 2018

Wtorek, 06 marca 2018
- Marka Alfa Romeo odgrywa główną rolę na stoisku w Genewie, udoskonalając osiągi i ekskluzywność;
- Serie specjalne nawiązujące do rekordu na torze Nürburgring, Stelvio Quadrifoglio Nring oraz Giulia Quadrifoglio Nring dominują na stoisku, dwie edycje limitowane składają hołd bijącym rekordy osiągnięciom obu samochodów i w modelowy sposób obrazują istotę doskonałości Alfa Romeo;
- Szerokie zastosowanie włókna węglowego, unikatowe wyposażenie i wyjątkowe osiągnięcia - oto Giulia Veloce Ti, seria specjalna, mająca uświęcony tradycją znaczek "Turismo Internazionale", który od zawsze cechował najbardziej atrakcyjne wersje o wysokiej technologii;
- 4C jest obecna wraz z ekskluzywnymi seriami specjalnymi Coupé "Competizione" i Spider "Italia";
- DNA marki Alfa Romeo łączy sportowy charakter i skrupulatną dbałość o szczegóły i obie te cechy są bardzo widoczne w kompletnej gamie Stelvio i Giulia.

Samochody Alfa Romeo od 108 lat zachwycają kierowców swoim włoskim stylem, odwołującym się do osiągnięć, technologii oraz przyjemności jazdy, która tylko czeka na uwolnienie wraz z przekręceniem kluczyka w stacyjce. W tym roku, odwiedzający Międzynarodowy Salon Samochodowy w Genewie wyraźnie dostrzegą, że Alfa Romeo jeszcze bardziej rozwija się w kierunku maksymalnych osiągnięć, ekskluzywności oraz indywidualizacji swojej marki z dbałością i wyborem ekskluzywnych elementów zarezerwowanych dla najlepszych samochodów Premium. Wszystkie te charakterystyczne elementy obecne w mechanicznych kreacjach modeli Alfa Romeo wystawionych w Genewie: Stelvio, Giulia, 4C Spider i 4C Coupé, z pewnością zafascynują swoim nowym wyglądem entuzjastów i obserwatorów, niektórych skoncentrowanych na osiągnięciach, innych na najwyższej klasy zastosowanych materiałach, obecnym w pokazanych edycjach specjalnych.

Wszystkie oczy zwrócone będą na fascynującą edycję limitowaną Nürburgring Stelvio Quadrifoglio noszącą tabliczkę "NRING", która będzie dostępna tylko w liczbie 108 sztuk, upamiętniająca 108 lat historii Alfa Romeo na rynku motoryzacyjnym. To nie jest tylko samochód; to namacalny przejaw inwencji, ciężkiej pracy i poświęcenia, wyznaczania najbardziej ambitnych celów i pobijania najbardziej wygórowanych rekordów, jak również wyrażania niemalże zmysłowej przyjemności z osiągniętego wyniku. Edycja specjalna Nürburgring z tabliczką numerowaną "NRING" to święto SUV-a, zdolnego wykonać okrążenie legendarnego toru w czasie 7 minut i 51,7 sekundy, najszybszym czasie osiągniętym kiedykolwiek w swojej klasie. Quadrifoglio: jedno słowo wystarczy, by zidentyfikować samochód, będący klasą samą w sobie, stawiający wyzwanie normalnej kategoryzacji. Odnosi się to zarówno do Stelvio, jak i Giulii, które również są gotowe, by olśnić publiczność w Genewie i uwieść 108 szczęśliwych posiadaczy edycji specjalnej Nürburgring poprzez najmocniejszy w tej klasie silnik 2.9 V6 Twin-Turbo 510 KM, technologię Torque Vectoring czy technologię Chassis Domain Control (CDC), które charakteryzują tę wersję i przyczyniają się do uczynienia z niej wyjątkowego przykładu doskonałości Alfy Romeo.

Nie jest przypadkiem, że te dwa wyjątkowe samochody noszą nazwę słynnego niemieckiego toru Nürburgring, gdyż samochody Alfa Romeo zaczęły odnotowywać zwycięstwa na Nürburgring w latach 30. XX wieku, m.in. dzięki Tazio Nuvolari - światowej klasy kierowcy, który wygrał Grand Prix Niemiec za kierownicą 8C 2300 Tipo Monza w roku 1932 oraz Tipo B-P3 w roku 1935. Innym niezapomnianym rokiem był rok 1966, kiedy to Giulia Sprint GTA została pierwszym modelem GT, który okrążył Ring w czasie poniżej dziesięciu minut, a także rok 1975, kiedy to model 33 TT 12 prowadzony przez Arturo Merzario triumfował w Niemczech przed zwycięstwem w Mistrzostwach Świata Samochodów Sportowych. I wreszcie, równie istotne wydarzenie, 10 czerwca 1993 roku, samochód 155 V6 Ti prowadzony przez Nicolę Lariniego wygrał obie eliminacje najbardziej prestiżowego wyścigu mistrzostw "DTM", który odbył się na torze Nürburgring. Włoski kierowca powtórzył wyczyn Nuvolariego, wygrywając wyścig i uzyskując miażdżące zwycięstwo nad pozostałymi, samymi niemieckimi, samochodami.

Emocje związane z torem wyścigowym będzie można odnaleźć w wersjach Quadrifoglio, gdzie edycja Nürburgring Stelvio i Giulia, dumnie noszące tabliczkę numerowaną "NRING", świętują rekordy odnotowane przez oba te modele, i kontynuują to poprzez nową wersję Giulia Veloce Ti oraz Stelvio Super z 2 wyjątkowymi pakietami Sport i Performance oraz deską rozdzielczą i panelami drzwi wykończone skórą. Oba samochody są dostępne z napędem na cztery koła Q4. Bardziej elegancka odmiana modeli jest wyrażona poprzez pakiet Luxury w Stelvio i Giulii, w skład którego wchodzą podgrzewane fotele z 8-stopniową, elektryczną regulacją pozycji, obszyte elegancką i miękką skórą, podgrzewana kierownica, wykończenia deski i paneli drzwi naturalnym drewnem w odcieniu orzecha lub dębu.

Sportowy duch jest oddany przez supersamochód 4C, ze specjalnymi edycjami "Competizione" i "Italia", stworzonymi dla wersji Coupé i Spider.



źródło: PAP


tagi: Alfa Romeo , Międzynarodowy Salon Samochodowy Genewa 2018 ,