Kampanie i Promocje

Mastercard włącza Polaków w fundowanie szkolnych posiłków w ramach współpracy z ONZ

Środa, 16 sierpnia 2017
– Kolejny rok z rzędu Mastercard wspiera World Food Programme (WFP), czyli Światowy Program Żywnościowy ONZ, biorąc udział w szkolnym programie dożywiania dzieci w Rwandzie. Do włączenia się w akcję firma zachęca też użytkowników swoich kart. W Polsce partnerem tegorocznego projektu jest Empik. Każda transakcja kartą płatniczą Mastercard lub Maestro w sklepach tej sieci, a także na stronie empik.com, pozwoli ufundować jeden posiłek dla potrzebujących dzieci. Akcja potrwa do 6 września br. i jest realizowana w ramach kampanii Priceless Causes (Bezcenne Pomaganie).
Mastercard współpracuje z WFP, czyli z największą na świecie organizacją humanitarną walczącą z głodem, od 2012 r. Firma wspiera tę agencję ONZ na różne sposoby, m.in. dostarczając innowacyjne rozwiązania technologiczne, które pozwalają realizować jej strategiczne cele. W tym roku kampania Priceless Causes będzie prowadzona w wybranych krajach Europy Środkowo-Wschodniej, wspierając program dożywiania szkolnego w Rwandzie. W praktyce oznacza to sfinansowanie ponad 3,75 mln posiłków dla uczniów. Dożywianie szkolne nie tylko umożliwia walkę z głodem, ale też promuje długofalową edukację. Bardzo często obiad w szkole jest jedyną możliwością otrzymania przez dziecko regularnego i pełnowartościowego posiłku. Jak wynika z raportu poświęconego kwestiom żywieniowym, 43% dzieci w Rwandzie w wieku do lat 5 cierpi na chroniczne niedożywienie. Tymczasem dobre odżywianie umożliwia prawidłowy rozwój, a także daje energię i siłę, które są potrzebne do efektywnej nauki. Dodatkową korzyścią jest użycie miejscowych zbiorów do przygotowania posiłków, co pozwala na wsparcie lokalnych farmerów, przyczyniając się do rozwoju lokalnej społeczności.

„Na przełomie sierpnia i września tradycyjnie szykujemy wyprawki dla dzieci, zanim pójdą do szkoły czy przedszkola. Często nie uświadamiamy sobie, że nie wszystkie dzieci na świecie mają taką możliwość. Dlatego kolejny rok z rzędu organizujemy kampanię Bezcenne Pomaganie na rzecz WFP, której celem jest rozwiązanie tego problemu poprzez fundowanie posiłków szkolnych. Zachęcam zatem, aby posiadacze kart Mastercard włączyli się w ten szczytny projekt, dzięki któremu zwykłe zakupy mogą stać się gestem serca. Naprawdę niewiele trzeba, by zmienić czyjeś życie i sprawić, by było lepsze” – mówi Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału Mastercard Europe.

Celem kampanii Priceless Causes jest nadanie codziennej czynności, jaką jest robienie zakupów, dodatkowego wymiaru charytatywnego, który pozwoli zaangażować darczyńców i wykorzystać ich naturalny potencjał i potrzebę czynienia dobra. Do tej pory, w ramach trwającej od 2015 r. kampanii w 11 krajach Europy Środkowo-Wschodniej, w tym w Polsce, Mastercard wspólnie z posiadaczami swoich kart, ufundował w sumie 7,5 miliona posiłków. Dodając do tego inne działania, w ramach współpracy z WFP ufundowano już łącznie ponad 17 milionów posiłków.1 

W lipcu tego roku Mastercard i WFP ogłosiły wspólne zobowiązanie do ufundowania łącznie 100 milionów posiłków dla potrzebujących na całym świecie. Aby osiągnąć ten cel, najlepsze praktyki z angażujących konsumentów kampanii donacyjnych, które sprawdziły się w Europie, w tym w Polsce, zostaną zastosowane na całym świecie.

Mastercard i WFP współpracują od 2012 r. w celu dostarczania innowacyjnych rozwiązań służących przeciwdziałaniu głodowi. Mastercard angażuje posiadaczy kart oraz partnerów biznesowych, banki, akceptantów płatności do zbierania środków na potrzeby programów WFP, z których finansowane są zakupy odżywczych posiłków dla uczniów w szkołach. Firma pomogła też WFP w umocnieniu dostaw “żywności cyfrowej” tak, aby uchodźcy oraz inni ludzie będący w potrzebie mogli uzyskać dostęp do niezbędnej im żywności z rynków lokalnych. W styczniu 2017 r. prezes Mastercard Ajay Banga otrzymał od WFP nagrodę „Hunger Hero” w uznaniu za ogromne zaangażowanie w dążeniu do osiągnięcia celu związanego z eliminacją głodu na świecie.





1Dane na koniec 2016 r.


tagi: Mastercard , Światowy Program Żywnościowy ONZ ,