Wywiady

Innowacje produktowe stymulują wzrost danej kategorii

Wtorek, 25 lipca 2017 HURT & DETAL Nr 07/137. Lipiec 2017
Marek Sumiła, Dyrektor Sprzedaży Żywiec Zdrój w rozmowie z Moniką Górką.
W tym roku, Żywiec Zdrój wprowadził nową odsłonę wariantów smakowych, czyli Żywiec Zdrój ze smakiem. Proszę opowiedzieć o nowych produktach.
Są to produkty na bazie cenionej przez konsumentów krystalicznej góskiej wody źródlanej, niskokaloryczne i bez konserwantów. Kolejna nowość to Soczysty o smaku limonki z miętą, który po doskonałych efektach w testach konsumenckich, jest najchętniej kupowanym przez konsumentów produktem z całej oferty degustacyjnej. Potwierdza to m.in. rosnącą popularność nowej kategorii napojów stanowiących połączenie wody Żywiec Zdrój z sokiem z owoców.
 
W ofercie znajdują się również produkty skierowane do najmłodszej grupy odbiorców?
Realizując naszą misję, poprzez którą będąc po stronie natury staramy się zachęcać ludzi, by pili zdrowiej, nie zapominamy o dzieciach, które są dla nas bardzo ważną grupą odbiorców. Prawidłowe nawyki żywieniowe powinny być bowiem kształtowane jak najwcześniej. Wychodzimy naprzeciw rodzicom, oferując atrakcyjne dla najmłodszych opakowania i grafiki. W tym sezonie, są to butelki 0,33 i 0,5 l z wizerunkiem Smerfów – bohaterów kinowego hitu tej wiosny. 
 
Woda butelkowana stanowi ważny element koszyka zakupowego produktów FMCG. Jak Żywiec Zdrój promuje zdrowy styl życia i rozwija tę kategorię?
Woda, jako najzdrowszy ze wszystkich napojów, wpisuje się w silny trend zdrowotny zauważalny na świecie. 10 lat temu woda wymieniana była przez Polaków na 7. miejscu wśród 10 najzdrowszych nawyków, a od trzech lat – jest już w pierwszej trójce – tuż za jedzeniem warzyw i owoców. Jako lider rynku, wkładamy wiele wysiłku w działania wpływajace na rozwój całej kategorii – mam na myśli nowości produktowe zwracające uwagę konsumentów na ten segment, ale też akcje sprzedażowe i edukacyjne.  Podobnie jak rok temu, również w tym sezonie będziemy przypominać konsumentom o zdrowym nawodnieniu podczas wypoczynku w ramach kampanii „Zabierz wodę nad wodę”. Staramy się w ten sposób połączyć budowanie dostępności produktów w popularnych miejscach wypoczynku z działaniami edukacyjnymi. Jest to ważne szczególnie latem, kiedy temperatury są wysokie, więc regularne nawodnienie organizmu znacząco wpływa na samopoczucie każdego z nas. 
Dziękuję za rozmowę.

tagi: wywiad , Marek , Sumiła , Żywiec , Zdrój ,