Z rynku FMCG

Polska Wódka ma nowych ambasadorów w Warszawie!

Wtorek, 23 maja 2017
16 maja 2017 roku, w Warszawie, odbyły się warsztaty edukacyjne w ramach trzeciej edycji Polish Vodka Tour. Jest to cykl spotkań organizowanych przez Stowarzyszenie Polska Wódka, patrona pierwszego na świecie Muzeum Polskiej Wódki, które powstaje na warszawskiej Pradze. Pod okiem ekspertów, czyli ambasadora polskich wódek, Macieja Starosolskiego oraz znanego kucharza, Pascala Brodnickiego, uczestnicy warsztatów poznali niebanalne zestawienia smakowe oraz tajniki serwowania i degustacji Polskiej Wódki.
Z jakimi potrawami łączyć Polską Wódkę, aby wydobyć jej najlepsze walory smakowe? Czy składniki, z których powstaje, wpływają na jej smak? W jakiej temperaturze należy serwować wódkę podczas spotkań towarzyskich? I wreszcie - dlaczego Polska Wódka uchodzi za jedną z najlepszych na świecie? Odpowiedzi na te, i wiele innych pytań otrzymali uczestnicy warsztatów, których celem jest szerzenie wiedzy na temat kultury spożycia Polskiej Wódki - trunku z wielowiekową tradycją wytwarzania na polskich ziemiach, mającego własną ustawową definicję oraz chronione oznaczenie geograficzne w Unii Europejskiej.

Swoją wiedzą kulinarną i wieloletnim doświadczeniem dzielił się z uczestnikami Pascal Brodnicki, kucharz o polsko-francuskich korzeniach, prezenter telewizyjny, znany m.in. z programu „Smakuj świat z Pascalem” oraz autor książek kucharskich. – Francuzi są dumni ze swojego narodowego trunku, a tradycję jego wytwarzania starają się przekazywać kolejnym pokoleniom. Podobne wyzwanie stoi teraz przed Polakami. Warto, aby kolejne pokolenia wiedziały, że mogą być dumne z Polskiej Wódki – powiedział Pascal Brodnicki.

Ambasador polskich wódek, Maciej Starosolski, dodaje: – Kolejna edycja warsztatów to nowe wyzwania. Zachęcamy Polaków, by spojrzeli na wódkę zupełnie innym okiem, by odkryli nowe doświadczenia smakowe. Cieszę się, że dzięki Polish Vodka Tour jest w naszym kraju coraz więcej ambasadorów Polskiej Wódki. Mamy wspaniały trunek, nieodłącznie związany z polską tradycją, dlatego warto szerzyć wiedzę na jego temat, ucząc przy tym kultury degustacji.

Celem spotkań jest edukacja na temat kultury spożywania Polskiej Wódki i wyjaśnianie Polakom, czym różni się Polska Wódka od „wódki z Polski”. Marki spełniające definicję Polskiej Wódki będą mogły znaleźć się w pierwszym w Polsce i na świecie Muzeum Polskiej Wódki, którego otwarcie planowane jest na 2018 rok.

Udział w warsztatach wzięły tylko osoby pełnoletnie, które wcześniej wyraziły na to zgodę i zarejestrowały się poprzez stronę www.polishvodkatour.pl. O przyjęciu decydowała kolejność zgłoszeń.


Definicja Polskiej Wódki mówi, że musi być ona wytworzona z tradycyjnych polskich zbóż (żyto, jęczmień, owies, pszenica, pszenżyto) lub ziemniaków, a wszystkie etapy produkcji  (za wyjątkiem butelkowania) odbywają się na terenie Polski. Tym, co wyróżnia polską wódkę na tle innych tego typu trunków, jest droga od surowca z pola upraw do finalnego produktu. Proces produkcji przebiega dwuetapowo: w gorzelni i zakładzie rektyfikacji, dzięki czemu nad jakością i smakiem polskiej wódki czuwa doświadczony gorzelnik.

O zgodności alkoholu z definicją informuje umieszczone na butelce oznaczenie Polska Wódka / Polish Vodka,. Warto wiedzieć, że zgodnie z regulacjami Unii Europejskiej, Polska Wódka jest chronionym oznaczeniem geograficznym.




tagi: Stowarzyszenie Polska Wódka , warsztaty edukacyjne ,