Reportaże

Wszystko zaczyna się od Nescafé

Poniedziałek, 14 marca 2016 HURT & DETAL Nr 03/121. Marzec 2016
Charakterystyczny czerwony kubek z białym logo i wyrazisty mocny smak oraz zapach. O czym mowa? Oczywiście o kawach Nescafé! Innowacja połączona z tradycją, silny brand i nowoczesne podejście do promocji – to wszystko łączy się w marce, która przez lata zyskała zaufanie wielbicieli kawy na całym świecie.
Ameryka Północna i Łacińska, Europa, Azja, a także południowa Afryka. Marka Nescafé swoją silną pozycję zaznaczyła w kilkudziesięciu krajach na kilku kontynentach. Na rynku pojawiła się w 1938 r. Towarzyszyła pierwszej wyprawie na Mount Everest i była pierwszą kawą na Księżycu. Na co dzień towarzyszy każdemu, kto wierzy, że „It all starts with a Nescafé”.

Kawa dla każdego

Siłą marki jest między innymi to, że w swoim portfolio przez lata Nescafé zgromadziło wiele pozycji. Szeroka oferta pozwala na dostosowanie się do gustów wszystkich klientów.

Nescafé Classic to najbardziej rozpoznawalna kawa z całej linii. Wyjątkowego smaku dodają jej wyselekcjonowane ziarna Arabiki i Robusty. Polscy konsumenci mogą poczuć wyjątkowy smak także w innych propozycjach Nescafé. Sensazione Creme to łagodniejsza wersja klasyka, która dzięki delikatnej piance w bardzo szybkim czasie podbiła podniebienia polskich konsumentów. Intenso i Espresso to zdecydowanie pozycje dla miłośników mocniejszych naparów. Pierwsza charakteryzuje się połączeniem intensywnego smaku kawy rozpuszczalnej i drobno zmielonych ziaren wprost z Brazylii. Espresso to z kolei 100% Arabiki ukrytych pod, charakterystyczną dla tego naparu, złotą pianką. Równie intensywny smak można znaleźć w Nescafé Gold Blend Barista style. To mieszanka drobno mielonych, palonych ziaren Arabiki i Robusty.

Nescafé Gold i Espiro to pozycje skierowane do klientów ceniących aksamitny smak ziaren palonych na orzechowo-złoty kolor. Idealnie nadaje się dla osób, które chcą rozkoszować się wysokiej jakości kawą każdego dnia. Mleczny i słodki smak to definicja Cappuccino. To najlepszy wybór dla osób, które uwielbiają delikatny aromat i dopiero rozpoczynają swoją przygodę z kawą.

Marka dba też o zabieganych, którzy przede wszystkim cenią sobie wygodę. 3w1 to połączenie kawy, mleka i cukru. Definiuje ją nie tylko wygoda przygotowania, ale też wyśmienity, słodki smak. Z kolei Nescafé Dolce Gusto to linia 33 rodzajów kaw i napojów w kapsułkach. To oferta dla osób, które posiadają ekspresy do kawy i potrzebują wyraźnego smaku espresso z mlekiem i pianką.

Tak duży wybór powoduje, że w kategorii kaw rozpuszczalnych Nescafé jest jednym z liderów rynku. Etykieta, wygląd słoika, silna promocja – to wszystko sprawia, że marka wyróżnia się na półce.

Ulubieniec konsumentów

A jak wygląda to na sklepowych półkach? Nescafé ma swoją reprezentację nie tylko w dużych marketach, ale również tych najmniejszych placówkach, docierając do swojego odbiorcy wszędzie. W wielu miejscach to właśnie ta kawa decyduje o zysku detalisty w tym segmencie.

We Włocławskich Delikatesach Centrum półka z kawą to jedno z kluczowych miejsc w sklepie. Kategoria jest rozbudowana, a produkty z tego segmentu często trafiają do koszyków konsumentów przy okazji codziennych zakupów.

„U nas kawy Nescafé to lider. Jest to znany produkt i preferowany przez naszych klientów. To silna marka, dzięki której zawsze mamy pewność, że również w przypadku nowości towar będzie cieszył się popularnością. W ten sposób przyjęły się nie tylko różne warianty kaw w saszetkach, ale też wersja bezkofeinowa Nescafé Classic” – wymienia Paweł Seweryniak, kierownik placówki. Dodaje, że nieustannie najpopularniejsza jest 200-gramowa Classic i Sensazione Creme.

W Delikatesach Centrum nie ma znaczenia czy kawę kupuje osoba młodsza czy starsza – jedni i drudzy wybierają Nescafé. Rotacja wszystkich produktów z linii jest dobra i wyróżnia się na tle innych.

Popularność marki można zmierzyć nie tylko na podstawie wyjątkowej oferty, ale też obecności w większości polskich sklepów, nawet tych najmniejszych. Swoje miejsce na półce ma m.in. w Makowie Mazowieckim.

„Kawy Nescafé nie trzeba u nas reklamować. Każdy ją zna. W ofercie mamy inne marki kaw rozpuszczalnych, ale w tej kategorii rewelacyjnie rotuje tylko ta. Klienci naszego sklepu chętnie kupują nie tylko tradycyjny słoik, ale też saszetki 3w1. Muszę ciągle uzupełniać półkę, bo na takie jednorazowe opakowania kawy jest bardzo duże zapotrzebowanie” – opowiada Barbara Bielska, ekspedientka GS Samopomoc Chłopska przy ul. Ciechanowskiej. Jak tłumaczy, klienci przychodzący do sklepu niechętnie sięgają po nowości, ale mając zaufanie do marki detalistka nie boi się o sprzedaż nowych produktów sygnowanych logiem Nescafé.

W makowskim sklepie, nawet, gdy inna kawa jest w promocji, klienci decydują się właśnie na zakup Nescafé. Wtedy mają pewność, że nie będą zawiedzeni smakiem. Barbara Bielska opowiada, że osobie, której zależy na jakości produktu i trafnym wyborze – zawsze doradza właśnie kawę Nescafé.

Siła przekazu

Nie ma chyba osoby, która nie kojarzyłaby legendarnego czerwonego kubka, który co i rusz wraca na sklepowe półki w postaci prezentu do słoika.

Nescafé zawsze dba o to, by wszystkie produkty były właściwie zareklamowane. W sklepach pojawiają się standy i dipslaye oznaczone logo marki. Natomiast w prasie, radiu i TV emitowane są spoty poświęcone najnowszym działaniom firmy skupionym na promocji kawy. Konkursy i loterie to też stały punkt komunikacji z konsumentami i umacniania pozycji marki w ich świadomości. „Zakręć kubkiem Nescafé po nagrody” to najnowsza akcja firmy, która trwała do 15 marca 2016 r. Za zakup produktów z logo marki można było wygrać nagrody pieniężne i ekspresy do kawy, a w dodatkowym losowaniu – wycieczki do Brazylii. Na wygrane przeznaczono aż 400 tys. zł.

Nescafé to nie tylko rozpoznawalne logo, wyjątkowy aromat, legendarny smak, ale przede wszystkim brand obok którego nie można przejść obojętnie.

Joanna Kowalska


tagi: Nescafé , kawa , konsument , Classic , Gold , Espiro ,