Kategorie produktów

Trzy kroki do...

Poniedziałek, 19 sierpnia 2013 HURT & DETAL Nr 08 (90) / 2013 (Sierpień)
Żyjemy coraz szybciej i aktywniej. Przed każdym z nas stoi mnóstwo codziennych wyzwań. Czy można im wszystkim sprostać zachowując jednocześnie nienaganny wygląd, świeżość i idealny uśmiech? Odpowiednie kosmetyki i artykuły higieniczne ułatwią zmagania wielu bohaterów dnia codziennego.

Nawilżona skóra, zadbana cera, lśniące włosy, zdrowe zęby czy świeży oddech pozwalają czuć się pewnie i komfortowo w każdej sytuacji. Niezależnie od płci czy wieku chcemy być atrakcyjni, czuć się dobrze we własnej skórze i podobać się przede wszystkim naszemu odbiciu w lustrze. Przecież wszystko co robimy dla naszego ciała czy ducha robimy tak naprawdę dla własnego dobrego samopoczucia, a że nasze otoczenie przy okazji to zauważy – to tylko dodatkowy plus. Zacznijmy więc od początku.

Krok 1 – zdrowy uśmiech

Częste wizyty u dentysty i regularne szczotkowanie zębów to podstawa zdrowego uśmiechu. Szczotka, pasta, kubek, ciepła woda – to niezbędnik. Coraz więcej Polaków przekonuje się także do produktów dodatkowych, takich jak nici dentystyczne czy płyny do płukania jamy ustnej. A czego wymagają od pasty do zębów? „Wśród klientów coraz bardziej zauważamy tendencję do wyboru past specjalistycznych. Mimo wyższej ceny klient decyduje się na lepszą jakość produktu, usuwającego konkretny problem” – mówi Jadwiga Wróblewska Kupiec, Departament Handlowy Artykuły Suche – chemia, sieć Piotr i Paweł. Jak przyznaje pani Jadwiga zdecydowanym liderem wśród past specjalistycznych do zębów są pasty Elmex i Sensodyne. „Wybór i specjalistyczne zastosowanie tych past na pewno przyciągają klienta. Zauważyli to również producenci past Colgate i Blend-a-med., którzy również posiadają takie pasty w swoim portfolio. Nasi klienci nie zapominają również o pastach z półki średniej które w sprzedaży ilościowej nadal są liderem (Colgate, Blend-a-med, Aquafresh)” – dodaje.

Krok 2 – nawilżona skóra

Sucha i odwodniona a nawet miejscami szorstka czy łuszcząca się skóra to często efekt kąpieli słonecznych, morskich, braku odpowiedniego nawilżenia czy także wszechobecnej latem klimatyzacji. Często konsekwencją nieumiejętnego dbania o skórę są zmarszczki, przebarwienia czy pękające i rozszerzone naczynka krwionośne. Pamiątek po wakacjach może być wiele. Jak sprawić, by pozostały jedynie te miłe i niczym niezakłócone wspomnienia? Wybrać odpowiednie kosmetyki!
„Wśród balsamów prym wiodą takie marki jak: Garnier, Nivea, Neutrogena. Po lecie klienci najczęściej sięgają po balsamy ujędrniające. Wśród żeli pod prysznic najchętniej kupują marki: Nivea, Adidas, Dove, Palmolive, a szczególnie żele odświeżające i nawilżające. Wśród kremów: Nivea, Ziaja, L'Oréal, AA. Kremy zawsze wybierane będą pod konkretny rodzaj cery więc tutaj nie obserwujemy mocnych zmian decyzji konsumentów” – mówi Jadwiga Wróblewska.

Krok 3 – lśniące włosy

Szampon, odżywka, maska, serum na zniszczone końcówki czy różnego rodzaju olejki – to tylko jedne z wielu kosmetyków do pielęgnacji włosów. Wystarczy dobrać odpowiednie dla danego rodzaju włosów, aby cieszyć się lśniącą czupryną. Po słonecznych wakacjach warto szczególnie uważnie przyjrzeć się kondycji naszej fryzury.

W sklepach sieci Piotr i Paweł wśród rodzajów szamponów najlepiej sprzedają się do włosów koloryzowanych, zniszczonych, regeneracyjne oraz do codziennej pielęgnacji. Jeżeli chodzi o marki, to jak przyznaje Jadwiga Wróblewska prym wiodą: Elsève, Head&Shoulders, Nivea, Timotei. Spośród odżywek, balsamów czy olejków pielęgnacyjnych klienci najczęściej wybierają: Biosilk, Bioelixir serum, Elsève, Dove, Gliss Kur.

Wśród podstawowego asortymentu pielęgnacyjnego należy pamiętać o znanych markach, do których klienci sklepu mają zaufanie od wielu lat. Doceniane na rynku są produkty specjalistyczne, skierowane do konkretnego konsumenta z konkretnymi potrzebami. Żel pod prysznic, pasta do zębów czy szampon do włosów to podstawa wśród asortymentu higieniczno-pielęgnacyjnego. Konsumenci w tych kategoriach szczególnie doceniają innowacje, które pojawiają się na rynku. W obrębie znanej marki chętnie sprawdzają nowe zapachy, formuły czy cieszący oczy nowoczesny design opakowania.

Monika Dawiec

tagi: pielęgnacja , skóra , włosy , zęby , Monika Dawiec ,